اخبار هنرمندان موسیقی


آخرین آلبوم ها
photo 2018 09 10 13 58 00

مدار جدید زندگی ترانه واژه

 

یادداشتی به بهانه 36 امین سالروز تولد بنیامین بهادری


آوای فردا : با شنیدن نام “بنیامین بهادری” اولین چیزی که به ذهن می رسد، قطعه “دنیا دیگه مثل تو نداره” است که در سال۸۵ غوغایی به پا کرد و در زمان خود نه تنها قطعه ای همه‌گیر ، بلکه بی‌نهایت محبوب به حساب می آمد و هنوز هم پس از گذشت سال ها از انتشار آن ، شنیدن این قطعه شنونده را به وجد می آورد.

بهادری متولد 18 شهریور 61 است و در۱۶ سالگی به شعر و موسیقی روی آورد و اولین شعر خود را با مضمونی کاملا عاشقانه سرود و در سن 18 سالگی وارد کارگاه شعر و ترانه فرید احمدی شد. آشنایی با فرید احمدی، نطقه عطف زندگی او به شمار می آید. بنیامین در همان سال به عنوان یکی از 5 شاعر برگزیده ی جوان (زیر سی سال) معرفی شد.

اولین آلبوم بنیامین بهادری تحت عنوان « گل های رنگین کمان 2» بود که آن را برای برنامه ی کودک رنگین کمانِ شبکه تهران ساخت و در این اثر وظیفه ی سرودن شعر، آهنگسازی و نظارت هنری را بر عهده داشت. این آلبوم در زمره پرفروش ترین آلبوم موسیقی کودک در ایران است که توسط کارشناسان موسیقی کودک دنیا هم تایید شد و نام بنیامین در میان 50 آهنگساز کودک برتر دنیا دیده شد.

همچنین در سال 84 آلبوم «ماه مهربون» با مضمونی مذهبی در وصف امام حسین (ع) را با ترانه فرید احمدی منتشر کرد که تا به امروز جزو پرمخاطب‌ترین آثار آیینی است.

اولین آلبوم رسمی بنیامین در سبک پاپ

اولین آلبوم وی در سبک پاپ ، “۸۵” نام داشت که در برگیرنده قطعاتی به نام های: لکنت، عاشق شدم، خاطره ها، اینم بمونه، یادم‌میاد، بی اعتنا، من امشب می میرم، ترانه واژه و آدم‌آهنی بود که قطعه “دختر آفتاب” از آن حذف شده بود. ۸۵ با ترانه سرایی فرید احمدی و تنظیم نیما وارسته منتشر شد.

نکته جالب توجه در رابطه با بنیامین بهادری این است که او برای اولین بار در خارج از کشور به روی صحنه رفت. وی اولین بار ۱۰ شهریور ۱۳۸۵ در جشنواره موسیقی که در شهر استکهلم برگزار شد؛ شرکت کرد.

۱۵ شهریور ۸۵ سه ترانه برای
فیلم سینمایی “گرگ و میش” ، ساخته قاسم جعفری ، خواند که با استقبال خوبی مواجه شد و در دهمین جشن خانه سینما ،نامزد دریافت تندیس بهترین ترانه فیلم برای ” گرگ و میش” شد.

او با خوانندگانی همچون ناصر عبدالهی در قطعه ی هیت “منو ببخش” ، طوفان کرمی ، ایمان حضرتی و… به عنوان آهنگساز ، در وقفه بین انتشار آلبوم اول وتولید آلبوم دوم خود همکاری داشته است.

 ۸۸، آلبوم پرفروش بنیامین بهادری

دومین اثر بنیامین، پس از کش‌وقوس‌های فراوان و بیش از ۱۰ بار به تعویق افتادن تاریخ انتشار آن ، در نهایت ۸ اردیبهشت ۸۸ با ترانه سرایی فرید احمدی و تنظیم پیام شمس منتشر شد. برطبق روال آلبوم قبلی، این آلبوم در همان روزهای ابتدایی ، توجه مخاطبان موسیقی را به خود جلب کرد اما با وجود این توصیف ، بنیامین آلبوم ۸۵ را به مراتب موفق تر ارزیابی می کند. این آلبوم در عرض یک هفته توانست به طور همزمان در ایران و آمریکا به فروش 500000 نسخه‌ای دست پیدا کند که در نوع خود ، یک فروش قابل توجه است.

در ادامه او از ۱ می ۲۰۱۰ (۱۱ شهریور ۱۳۸۹) به مدت دو ماه و نیم در کشورهای آمریکا و کانادا به اجرای کنسرت پرداخت که با مشکلات و سنگ اندازی های برای اجرا مواجه شد اما در نهایت اجرای موفقی صورت گرفت.

 آذر ماه ۹۲ و حادثه ای سهمگین

در آذر ماه 92 ، تصادفی غیرمنتظره که منجر به فوت همسر بنیامین بهادری ، نسیم حشمتی ، شد ؛ تغییری اساسی را در زندگی او رقم زد .
او 35 روز بعد از فوت همسرش، پنجم بهمن ماه ، در روز تولد او قطعه «یه خونه» را منتشر کرد که بیان کننده غم نهفته در قلب او بود و با استقبال کم نظیری روبرو شد و او را برای انتشار بی‌سروصدای آلبومش مصمم‌تر کرد که با اعمال تغییراتی روی آن توانست فضای آلبوم را به اتفاقی که رخ داده است ، نزدیک‌تر کند.

 آلبوم 93 با حضور بارانا

چهاردهم اسفند 92 ، سومین اثر بنیامین که شامل ۱۲ قطعه است با نام “بنیامین۹۳” در سکوت محض خبری منتشر شد. وی برای اولین بار عکس دخترش «بارانا» را که قرار بود به‌صورت سورپرایز برای طرفدارانش رونمایی کند بر روی جلد آلبوم خود قرار داد. ترانه‌های این آلبوم را فرید احمدی سروده و تنظیم تمام قطعات را نیز نیما وارسته انجام داده‌است. این آلبوم در عرض ده روز به اتمام و به تیراژ دوم رسید. بنیامین در توضیحات اثر نوشته: «تقدیم به نسیم جان، با عشق و امید»

 94 چهارمین آلبوم بنیامین

در ۲۴ تیر ۹۴ چهارمین آلبوم او به نام” ۹۴”منتشر شد و اولین باری بود که دو آلبوم از او با فاصله ای کوتاه از هم منتشر شدند. این اثر دارای نه قطعه است که آهنگ پنجم این قطعه به نام «بارانا» دختر وی است . آهنگسازی این آلبوم را بنیامین عهده دار بوده است و همانند همیشه فرید احمدی ترانه‌های آن را سروده و محمد موجرلو، تنظیم ، میکس و مسترینگ را انجام داده است .

همچنین سال ۹۴ در فیلم “سلام بمبئی” به کارگردانی و نویسندگی قربان محمدپور به همراه همسرش ، شایلی محمودی، ایفای نقش کرد و تیتراژ فیلم و همچنین تک آهنگ هایی را به زبان فارسی و هندی برای فیلم خوانده است.

سال ۹۵ وقتی بنیامین دعای «جوشن کبیر» را با تنظیم و آهنگسازی متفاوت در قالب قطعه‌ای با نام «کبیر» منتشر کرد، بسیاری از کارشناسان مذهبی مدعی شدند که او در این قطعه، دعای جوشن کبیر را به شکلی وَهن‌آلود خوانده است. همچنین فرزاد طالبی ، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد ، در مصاحبه‌ای خبر داد که قطعه‌ی «کبیر» هیچ‌گونه مجوزی از دفتر موسیقی برای انتشار نگرفته است.

پس از انتشار این قطعه بنیامین به آمریکا سفر کرد و بعد از یکسال به ایران بازگشت و آماده اجرا در شهر کرمان شد اما بنا بر دلایلی نامعلوم ، این اجرا لغوشد.

در پی این ماجرا آخرین اجرای زنده او ۱۶ و۱۷ دی ماه ۹۶ در تبریز بود که پس از آن سکوت هنری او آغاز شد که همچنان ادامه دارد.

منبع : اختصاصی آوای فردا

تاریخ انتشار : 10 سپتامبر 2018     /     چاپ این صفحه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط

آخرین اخبار موسیقی ایران

” شب نغمه‌های اذان ایرانی ” روی صحنه می‌رود

گزارش تصویری کنسرت آرش و مسیح در تهران

پیمان ملکی خواننده تیتراژ پایانی ” به خانه برمی‌گردیم ” شد

گزارش تصویری کنسرت حامیم در تهران

روزبه بمانی در تهران به روی صحنه رفت

گزارش تصویری کنسرت مجید رضوی در تهران

آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال 1403

تور کنسرت‌های داود آزاد و دف نوازان حیران / از زنجان تا تالار وحدت

حمید البرز با «دیوونگی» به دنیای موسیقی می آید

تابلوموزیکال تار و تاریخ برای روز بزرگداشت سعدی

آثار جدید علی نبوتی به زودی منتشر می‌شود

گزارش تصویری کنسرت آرمین زارعی در تهران

تک آهنگ «بی بدن» با صدای چاوشی منتشر شد

«به نام ایران» در تالار وحدت اجرا شد

آغاز فعالیت حامد برادران با هنرمندان بین المللی

«تار و تاریخ » را در جنگل حرا تماشا کنید/ قصه یک گیاه اسطوره‌ای

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

اثر جدید فرشید کاکاوند با نام «ساقی» منتشر شد

موسیقی فولکلوریک «عاشیقی» استان مرکزی ثبت ملی شد

اجرای پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده آغاز شد

اجرای «ارکستر باس» در هجدهمین شب موسیقی ارسباران

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

تار و تاریخ با محرم اسرار در معبد آناهیتا

احتمال اجرای هنرمندان ترکیه ای و پاکستانی در تالار وحدت

تورکنسرت علیرضا قربانی در تهران به پایان رسید

معنی ضرب المثل جوینده یابنده است

برگزیدگان «موسیقی» جشن حافظ معرفی شدند

بازیگران پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده معرفی شدند

اجرای عاشقانه‌هایی برای ایران در روزهای آخر اسفند

راه‌یابی ۲۰ گروه به مرحله نهایی سرود روستایی رضوی

هنرمندان
آرشیو هنرمندان ...