اخبار هنرمندان موسیقی


آخرین آلبوم ها
IMG 20180420 222333 046

قسمت جدید سریال حواشی در موسیقی پاپ

سیروان، ژوله، صدیق و دیگران

آوای فردا_سایه برین: سیروان خسروی پس از انتقاد به برنامه‌های تلوزیون به مناسبت تحویل سالِ نو و پس از اعلام اینکه “فرزاد فرزین” موزیک “طفره نرو” زانیار خسروی که توسط خود سیروان تنظیم شده را کپی کرده است، در انتقاد جدیدی نوشت: (( مشمئز کننده تر از وضعیت اسفناک کشور، پست های انتقادی سلبریتی هایی هستش که پارسال همین موقع در حال یارگیری بنفش بودن، قبل تر هم مشغول یارگیری سبز و امروز هم که منتقدند و فردا هم حامی رنگ مد روز و باب میل اکثریت خواهند بود. وقتی سلبریتی هایی که بیشترشون حتی در زمینه ی شغلی خودشون بی سواد هستن الگو می شن، انتظاری بیش از این نباید داشت!))
پس از انتشار این پست سیلی از بیانیه‌ها، موافقت‌ها، مخالفت‌ها، نظرات، انتقادات و…. به فضای مجازی سرازیر شد. پر واضح است که انتقاد سیروان به سلبریتی‌هایی است که فقط و فقط طرفدار رنگِ مدِ روز بوده و از جو حاکم بر اجتماع به دنبال منفعت طلبی خود هستند. گویی سلبریتی‌هایی که سیروان در متن خود از آن‌ها نوشته بود و آن‌هایی که اصلا شامل این متن نمی‌شدند مانند انبار باروتی نیازمند به کبریت بودند تا نظراتشان در خصوص شرایط کشور را بیان کنند و پستِ سیروان بمثابه کبریت به این انبار عمل کرد.
نظرات مفید و خوبی خواندیم. از بعضی سلبریتی‌ها مانند “امیرحسین صدیق” یاد گرفتیم می‌شود در فضای مجازی یا واقعی هنگامی که با عقیده یا موضوعی مخالفیم، مودبانه و با احترام به نظرات شخص مخالف، ‌طرز فکر خود را بیان کنیم. صدیق با کپشن کوتاهی خطاب به صحبت‌های سیروان خسروی نوشت: در کنار حقوقی که شامل هر انسانی می‌شود، هیچ کس حق ندارد به دیگری توهین کند.))
متاسفانه صدیق پس از بیان دیدگاه خود با نظرات تندی مواجه شد که با انتشار یک ویدیو از خود و بیانِ دوباره‌ی منظورِ صحبت‌هایش، مخاطبان را به رعایت احترام و تامل دوباره پیرامون جمله‌ی “هیچ کس حق ندارد به دیگری توهین کند” دعوت کرد.
کاش نظرات همه مانند امیرحسین صدیق برای درج در یک یادداشت مناسب بود. متاسفانه چند تن از هنرمندان عزیز کشورمان، نظیر “بهاره رهنما” و “امیر‌مهدی ژوله” به دلیل عدم توانایی در کنترل احساسات، تعصب، عدم دریافت منظور صحبت‌های سیروان خسروی و یا به هر دلیل دیگری که احتمالا قابل قبول است، مخالفت یا انتقاد خود را در قالب کلمات زیبایی بیان نکردند به طوری که از نظر نگارنده انتشار آن در این یادداشت به دور از اخلاق رسانه‌ای است. همچنین ژوله ادعا کرد که پس از اعلام مخالفتش با دیدگاه سیروان، صفحه‌ی مجازی‌اش توسط موافقان این دیدگاه بسته شده است! در حال حاضر سوالی مطرح است: آیا صفحه شخصی امیرمهدی ژوله از طرف برخی طرفدارای سیروان هک شده بود و یا خود ژوله برای نوعی بازی رسانه‌ای دست به غیرفعال کردن صفحه اش زد؟! زیرا در حال حاضر صفحه‌ی ژوله پس از چند روز موجود نبودن در اینستاگرام، فعال شده و پست سیروان نیز از صفحه‌ی وی پاک نشده است! این اقدام ژوله شائبه فرار از موضوع را در ذهن مخاطب ایجاد می کند.
در ادامه‌ی واکنش‌ها پرستو صالحی از دموکراسی نوشت. متن صالحی نیز بسیار مودبانه و قابل قبول بود و واکنش‌های تندی نداشت. متن سرشار از احترامی که امیدواریم انتقادات و نظرات تمام هنرمندان در آینده ای نزدیک، شبیه آن باشد! البته نظراتی که پرستو صالحی در صفحه‌ی مجازی دیگر همکارانش نوشت، کمی با مفهوم زیبا و دلربایی که از دموکراسی در متن خود ترسیم کرده بود مغایرت داشت که می‌توان این موضوع را در دعواهای مجازی پذیرا بود.
واکنش “امید حاجیلی” هم جالب بود. هم زمان با انتشار نظر خود، گریزی هم به اختلاف کهنه‌ی خود با سیروان زد و ماجرای ویدیوی منتشر شده از سیروان که در آن فالش می خواند را دوباره یاد‌آوری کرد. این که ویدیوی فالش‌خوانی سیروان این همه تعجب مخاطبان و هنرمندان را برانگیخته است، نشان دهنده‌ی این است که اکثریت به توانمندی این هنرمند واقف هستند پس فالش‌خوانی برای سیروان امری عادی نیست! ضمن این که باید توجه داشت ممکن است مشکلات این چنینی برای تمام خواننده‌های عزیزمان در هنگام اجرای زنده اتفاق بیافتد. به هر حال امیدوارم مشکلات میان این دو هنرمند عزیز و محترم برطرف شود.
سیل واکنش‌ها زیاد تر از آن بود که بتوان تمام آن‌ها را بررسی کرد. محسن افشانی، امیرحسین رستمی، مهراب قاسم‌خانی و…. از مخالفان اظهارت سیروان خسروی بودند و عکس العمل‌های متفاوتی از خود نشان دادند. همچنین علی بحرینی، مهدی یراحی، زانیار خسروی و…. حامیان سیروان در حواشی اخیر بودند.

شاید اگر سیروان در متن خود از کلمات گویا و شفاف‌تری استفاده می‌کرد، این مشکلات ایجاد نمی شد! شاید اگر همه‌ی مخالفان مانند صدیق بودند، می شد از این بحث به نتیجه گیری‌های مطلوب رسید. شاید اگر قضاوت، ناسزا، توهین، تحقیر و ریا در کار نبود هم فضای مجازی زیبا‌تر و هم جهان بهتری داشتیم!

منبع: اختصاصی آوای فردا

تاریخ انتشار : 20 آوریل 2018     /     چاپ این صفحه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط

آخرین اخبار موسیقی ایران

نخستین شب نغمه‌های اذان ایرانی برگزار شد

گزارش تصویری کنسرت فرزاد فرزین در تهران

” شب نغمه‌های اذان ایرانی ” روی صحنه می‌رود

گزارش تصویری کنسرت آرش و مسیح در تهران

پیمان ملکی خواننده تیتراژ پایانی ” به خانه برمی‌گردیم ” شد

گزارش تصویری کنسرت حامیم در تهران

روزبه بمانی در تهران به روی صحنه رفت

گزارش تصویری کنسرت مجید رضوی در تهران

آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال 1403

تور کنسرت‌های داود آزاد و دف نوازان حیران / از زنجان تا تالار وحدت

حمید البرز با «دیوونگی» به دنیای موسیقی می آید

تابلوموزیکال تار و تاریخ برای روز بزرگداشت سعدی

آثار جدید علی نبوتی به زودی منتشر می‌شود

گزارش تصویری کنسرت آرمین زارعی در تهران

تک آهنگ «بی بدن» با صدای چاوشی منتشر شد

«به نام ایران» در تالار وحدت اجرا شد

آغاز فعالیت حامد برادران با هنرمندان بین المللی

«تار و تاریخ » را در جنگل حرا تماشا کنید/ قصه یک گیاه اسطوره‌ای

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

اثر جدید فرشید کاکاوند با نام «ساقی» منتشر شد

موسیقی فولکلوریک «عاشیقی» استان مرکزی ثبت ملی شد

اجرای پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده آغاز شد

اجرای «ارکستر باس» در هجدهمین شب موسیقی ارسباران

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

تار و تاریخ با محرم اسرار در معبد آناهیتا

احتمال اجرای هنرمندان ترکیه ای و پاکستانی در تالار وحدت

تورکنسرت علیرضا قربانی در تهران به پایان رسید

معنی ضرب المثل جوینده یابنده است

برگزیدگان «موسیقی» جشن حافظ معرفی شدند

بازیگران پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده معرفی شدند

هنرمندان
آرشیو هنرمندان ...