اخبار هنرمندان موسیقی


آخرین آلبوم ها
IMG 20180326 203003 983

اتفاقات تلخ و شیرین اهالی موسیقی در سال 96

 

هم‌زمان با شروع سال جدید برخی از اهالی موسیقی از تلخ و شیرینی‌های زندگی خود در سال گذشته گفتند

آوای فردا–حمیدرضا پیرمحمدی: هم‌زمان با آغاز سال 1397 با تعدادی از اهالی موسیقی در رابطه با مسائل تلخ و شیرینی که در سال 96 شاهد آن بودند به گفتگو نشستیم. اغلب اهالی موسیقی درگذشت تعدادی از هم‌وطنانمان به دلیل حوادث تلخی که در سال گذشته رخ داد را غم‌انگیزترین اتفاق سال 96 دانستند و برخی دیگر نیز از پیشرفت موسیقی کشور به عنوان شیرین‌ترین اتفاق زندگی‌شان در سال گذشته یاد کردند.

ماحصل گفتگوی آوای فردا با محمدرضا عیوضی، آرمین قیطاسی، فربد یزدانفر، حدیث دهقان، جمال چلبیانی، مهدیه عرب، مهشاد عرب و حمیدرضا صمدی در ذیل مطلب نقل شده است.

محمدرضا عیوضی خواننده باسابقه موسیقی کشورمان گفت: «تلخ‌ترین اتفاق سال 96 حوادث تلخی از جمله سیل، زلزله، سقوط هواپیما، کشتی سانچی و… بود که برای هموطنان عزیزم رخ داد. در قبال این همه ناگواری‌ها اتفاقات خوبی به چشم نمی‌آید اما از لحاظ هنری انتشار آلبوم جدیدم بانام «حس خوب» بعد از 10 سال، شیرین‌ترین اتفاق زندگی‌ام در سال 96 بود. همچنین خیلی خوشحال هستم که سال 96 به پایان رسید.»

آرمین قیطاسی رهبر ارکستر، تنظیم‌کننده و نوازنده فلوت کشورمان همزمان با شروع سال جدید گفت: «تلخ‌ترین اتفاق سال 96 از دست دادن تعداد زیادی از هموطنان عزیزم در سوانح سقوط هواپیما، کشتی سانچی، زلزله کرمانشاه و همچنین درگذشت ناصر فرهودی بود. شیرین‌ترین اتفاق سال 96 شروع همکاری‌ام با خوانندگان و کمپانی نشر و پخش دور حاشیه ایران بود. اگر بخواهم سال 96 را توصیف کنم، باید بگویم که سالی پر از دروغ، درد، بی کفایتی، حادثه، هرج و مرج، فساد و گرانی بود. آرزوی من در سال 97 در زمینه موسیقی این است که امیدوارم وضعیت وخیم موسیقی از این بی سرو سامانی بهبود پیدا کند.»

فربد یزدانفر رهبر ارکستر و نوازنده کیبورد نیز در این باره اظهار داشت: «متاسفانه در سال 96 اتفاقات ناگوار بسیاری رخ داد؛ از دست دادن بزرگان موسیقی کشور از جمله ناصر فرهودی، محمود جهان و همچنین بیماری غلامرضا صنعتگر عزیز که همچنان درگیر مداوا است. بهترین اتفاق سال 96 درخشش تعدادی از خوانندگان کشورمان بود هرچند اکثر آن‌ها ممکن است تاریخ مصرف زیادی نداشته باشند اما به هر حال همین که تنوع در موسیقی ایران انجام شد، اتفاق خوبی است.

وی افزود: «اگر بخواهم سال 96 را در یک کلام توصیف کنم، باید بگویم که یک سال دیگر گذشت و خدا را شکر می‌کنم که هنوز نفس می‌کشم. آرزوی من در سال جدید، در وهله اول سلامتی و حافظ بودن عزیزانم است و در وهله دوم مشاهده نتیجه زحماتم در سال 97 است.»

حدیث دهقان ترانه‌سرای موفق کشورمان گفت: «خوشبختانه اتفاقی که بشود اسمش را به عنوان بدترین اتفاق سال 96 گذاشت، نداشتم اما عزیزانی را از دست دادم که کمی آزرده خاطر شدم. شیرین‌ترین اتفاق زندگی‌ام در سال 96 یک تغییر ناگهانی و بزرگ در افکارم بود که بخش بزرگی از من را تغییر داد.

وی ادامه داد: «اگر بخواهم سال 96 را در یک کلام توصیف کنم باید بگویم که سال 96 با سرعتی باورنکردنی به گذشته تبدیل شد! در سال 97 برای تمام مردم کشورم از ته دل سلامتی و آرامش دورن را آرزو می‌کنم.»

جمال چلبیانی نوازنده مطرح ویولن نیز در این باره اظهار داشت: «متاسفانه در سال 96 اتفاقات تلخ بسیاری رخ داد اما بدترین اتفاق به نظر من زلزله کرمانشاه بود. شیرین‌ترین اتفاق زندگی‌ام در سال 96 نیز آشنایی با تعدادی از عزیزانی بود که در پیشرفت کارم بسیار موثر بودند.»

وی ادامه داد: «اگر بخواهم سال 96 را در یک جمله توصیف کنم باید بگویم که سال 96 سالی بود که اتفاقات بد آن‌قدر زیاد بود که متاسفانه بسیاری از برنامه‌ها را بهم زد. در سال 97 آرزو می‌کنم که تمام مردم سرزمینم سلامت باشند و جیبشان پر از پول باشد. همچنین آرزو می‌کنم عزیزانی که در حوادث ناگوار اخیر بی‌خانمان شدند، از این وضعیت نجات پیدا کنند.»

مهدیه عرب ترانه‌سرای باسابقه کشورمان نیز بهترین اتفاق سال 96 را پیشرفت موسیقی کشور دانست و خاطرنشان کرد: «در سال گذشته خوانندگان و گروه‌های بسیار زیادی کارهای بسیار زیبایی را منتشر کردند و این قطعات مورد پسند عموم مردم قرار گرفت. فکر می‌کنم موسیقی ما در سال گذشته ده پله از نردبانی که رو به صعود دارد، بالا رفت و این اتفاق بسیار خوبی بود. بدترین اتفاق سال گذشته فکر می‌کنم زلزله کرمانشاه بود.»

وی افزود: «سال 96 برای من سال کاشت بود و کارهای بسیار زیادی در سال گذشته انجام دادم که انشالله در سال 97 نتیجه آن ها را می‌بینم. آرزوی من در سال جدید این است که فضای کشورم کمی آرام شود و دل‌ها آرام‌تر شود و افراد با هم مهربان‌تر باشند.»

مهشاد عرب ترانه‌سرای باسابقه کشورمان نیز گفت: «بهترین اتفاق سال 96 برای من تشکیل یک گروه جدید موسیقی بود و

مدیریت هنری و مدیریت تولید این گروه را برعهده دارم. همچنین مدیریت هنری چندین خواننده بسیار خوب که در سال 97 کارهایشان منتشر خواهد شد. ضمن اینکه انتشار قطعه معروف و پر سرو صدای «هر بار این درو» از گروه ماکان که ترانه این قطعه برعهده بنده بود نیز جزو بهترین اتفاقات سال گذشته من بود. سال 96 از لحاظ اجتماعی و شرایط اقتصادی، سال خوبی برای مردم کشورم نبود حوادث تلخ و ناگواری از جمله زلزله کرمانشاه، کشتی سانچی و سقوط هواپیما رخ داد که از این جهت سال خوبی برای مردم سرزمینم نبود. همچنین فوت حامد هاکان واقعا غم انگیز بود. اگر بخواهم سال 96 را در یک کلام توصیف کنم، باید بگویم تسلیت!»

وی ادامه داد: «در سال جدید آرزو می‌کنم دیگر زمین زیر پایمان نلرزد، آرزو می‌کنم کشتی‌هایمان نسوزد و غرق نشود، آرزو دارم هواپیما‌هایمان سقوط نکنند، آرزو دارم مردم کشورم همیشه لبخند به روی لب‌هایشان باشد، آرزو دارم ترانه‌هایم باز هم به دل‌ها بشیند، آرزو دارم موسیقی کشور همین‌طور که روند رو به رشد و جریان خوبی را طی می‌کند، به همین مسیر ادامه دهد و در نهایت آرزو دارم در سال 97 به یکدیگر تسلیت نگوییم.»

حمیدرضا صمدی ترانه‌سرای موفق کشورمان نیز در این رابطه گفت: «بدون تردید برگزاری جایزه ترانه دکتر افشین یداللهی بهترین اتفاق سال 96 بود و نبودن و نداشتن دکتر افشین یداللهی نیز بدترین اتفاق سال 96 بود.

وی ادامه داد: «اگر بخواهم سال 96 را در یک کلام توصیف کنم باید بگویم تلخ و شیرین! آرزوی من در سال جدید، برطرف شدن مشکلات اقتصادی و آرامش هموطنان عزیزم است.»

منبع: اختصاصی آوای فردا

  • برچسب ها
تاریخ انتشار : 26 مارس 2018     /     چاپ این صفحه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط

آخرین اخبار موسیقی ایران

«سنگ تراش» محمد مبارکی منتشر شد

گزارش تصویری کنسرت معین زندی در تهران

نخستین شب نغمه‌های اذان ایرانی برگزار شد

گزارش تصویری کنسرت فرزاد فرزین در تهران

” شب نغمه‌های اذان ایرانی ” روی صحنه می‌رود

گزارش تصویری کنسرت آرش و مسیح در تهران

پیمان ملکی خواننده تیتراژ پایانی ” به خانه برمی‌گردیم ” شد

گزارش تصویری کنسرت حامیم در تهران

روزبه بمانی در تهران به روی صحنه رفت

گزارش تصویری کنسرت مجید رضوی در تهران

آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال 1403

تور کنسرت‌های داود آزاد و دف نوازان حیران / از زنجان تا تالار وحدت

حمید البرز با «دیوونگی» به دنیای موسیقی می آید

تابلوموزیکال تار و تاریخ برای روز بزرگداشت سعدی

آثار جدید علی نبوتی به زودی منتشر می‌شود

گزارش تصویری کنسرت آرمین زارعی در تهران

تک آهنگ «بی بدن» با صدای چاوشی منتشر شد

«به نام ایران» در تالار وحدت اجرا شد

آغاز فعالیت حامد برادران با هنرمندان بین المللی

«تار و تاریخ » را در جنگل حرا تماشا کنید/ قصه یک گیاه اسطوره‌ای

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

اثر جدید فرشید کاکاوند با نام «ساقی» منتشر شد

موسیقی فولکلوریک «عاشیقی» استان مرکزی ثبت ملی شد

اجرای پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده آغاز شد

اجرای «ارکستر باس» در هجدهمین شب موسیقی ارسباران

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

تار و تاریخ با محرم اسرار در معبد آناهیتا

احتمال اجرای هنرمندان ترکیه ای و پاکستانی در تالار وحدت

تورکنسرت علیرضا قربانی در تهران به پایان رسید

معنی ضرب المثل جوینده یابنده است

هنرمندان
آرشیو هنرمندان ...