اخبار هنرمندان موسیقی


آخرین آلبوم ها
photo 2019 02 13 18 08 20

کم تجربه های پرطرفدار

 

نگاهی به موسیقی پاپ در 34 امین جشنواره موسیقی فجر


سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر از بیست و چهارم بهمن ماه نود و هفت آغاز شده و لغایت بیست و نهم بهمن ادامه خواهد داشت. مراسم اختتامیه آن، روز سی ام بهمن ماه نود و هفت در تالار وحدت برگزار خواهد شد .
با توجه به آغاز جشنواره موسیقی فجر و فراگیر بودن آن، اجرا ها در 8 سالن مخصوص در شهر تهران اعم از ” تالار رودکی ” ، ” تالار وحدت ” ، ” ایوان شمس ” ، ” برج آزادی ” ، فرهنگسرای نیاوران ” ، ” برج میلاد ” ، ” سوره حوزه هنری ” و ” سالن سیف الله داد خانه سینما ” در حال برگزاری می باشد.
اما در این یادداشت به حوزه موسیقی پاپ خواهیم پرداخت و حضور گروه ها و خوانندگان پاپ کشورمان در جشنواره امسال در شهر تهران :
در ابتدا با توجه به لیستی که تحت عنوان جدول اجراهای جشنواره منتشر شده است، در می یابیم که اجراهای بخش پاپ در سالن برج میلاد و در دو سانس برگزار می شوند.
در روز افتتاحیه ، “بهنام بانی” خواننده محبوب این روزهای پاپ در دو سانس 18:30 و 21:30 به روی صحنه خواهد رفت.
و روز بعد “شهاب مظفری” در سانس اول و در سانس بعدی، “گروه سِوِن” را خواهیم داشت.
“آرش و مسیح” شروع کننده برنامه در روز سوم جشنواره هستند و “امیرعباس گلاب” ، روز سوم را خاتمه خواهد داد.
در روز چهارم ، “علیرضا طلیسچی” و “گروه پازل” ، به ترتیب در سانس اول و دوم به صحنه خواهند رفت.
روز پنجم جشنواره هم هر دو سانس در اختیار “گروه ماکان” خواهد بود. و “محسن ابراهیم زاده” پایان دهنده جشنواره موسیقی فجر نود و هفت در بخش پاپ در شهر تهران خواهد بود.

دوازده سانس اجرا برای نه خواننده و گروه موسیقی پاپ ، حاصل فعالیت امسال جشنواره و خدمت آن به عرصه پاپ خواهد بود.
البته که سیاست گذاری های جشنواره امسال به شکلی است که بیشتر بدنبال خدمت خوانندگان به جشنواره است تا خدمت جشنواره به موسیقی پاپ و اصل موسیقی !
اگر نگاهی به آمار و ارقام بیندازیم در خواهیم یافت که اکثرا لیست اجراها را خوانندگان تازه کار و کم تجربه و درعوض، پرطرفدار و محبوب در بین مردم، مخصوصا قشر جوان و نوجوان جامعه پر می کند. که این کمک به گیشه و فروش بلیت های جشنواره خواهد کرد که این روزها فقط به دنبال تجاری گری است تا عرضه درست موسیقی؛
” گروه ماکان” که طرفداران میلیونی آن ها در میان نوجوانان کشور باعث محبوبیت روزافزون آن ها شده که البته حدس و گمان ها به این شکل است که عمر موسیقی آن ها دقیقا به همان اندازه سریع به پایان برسد که شاهد محبوبیت سریع آن ها بودیم؛
در جشنواره امسال دو سانس اجرا خواهند داشت ، که پیش بینی ها از آن است که تمامی صندلی های جفت اجرا زودتر به فروش برسد.

” گروه پازل” که این روز ها کاملا در روزهای اوج خود بعد از دوره ای کوتاه که در گذر بازتاب موسیقی های مصرفی هم خوانی اش با سایر خوانندگان جدید پاپ را می گذراند، قرار دارد و سال قبل هم در جشنواره سی و سوم اولین حضور خود را تجربه کرد، امسال در سانس دوم روز چهارم جشنواره به اجرای قطعات محبوبش خواهد پرداخت.
” علیرضا طلیسچی” هم از افراد دیگری است که امسال دومین جشنواره اش را تجربه می کند و به گفته خودش در سال قبل یکی از رویاهایش محقق شد، و امسال هم پیش بینی می شود که مانند همیشه کاملا پرانرژی و همراه با اجرایی قوی در سانس اول روز چهارم به استقبال هوادارانش برود.
” محسن ابراهیم زاده ” و ” شهاب مظفری ” هر دو امسال اولین حضور خود در جشنواره موسیقی فجر را تجربه می کنند و قطعا با توجه به سبک خاص خود و مخاطبینشان ، استقبال های خوبی را در سالن برج میلاد درهر دو سانس روز آخر و سانس اول روز دوم از این دو خواننده خواهیم دید.
” بهنام بانی ” که بدون شک همیشه اجراهایش سرشار از انرژی و حضور پرشور طرفدارانش است، امسال برای دومین بار جشنواره را تجربه می کند و افتتاح جشنواره هم در هر دو سانس با اوست .
” گروه سون ” هم که امسال با تجربه ترین گروه موسیقی پاپ در جشنواره با 5 سال حضور مستمر در جشنواره های پیشین است، که طرفداران همیشگی عاشقانه های خود را داشته و دارد و احتمالا یکی از وزنه های مثبت این جشنواره خواهد بود؛ هم از نظر تجربه تعداد حضور و هم پختگی …
” امیرعباس گلاب” خواننده ای با تجربه از نظر حرفه اما کم تجربه در زمینه اجرا، که امسال هم دومین سال حضور خود در جشنواره را تجربه خواهد کرد. خواننده سریال ” ستایش ” اجرای سانس دوم روز سوم را بر عهده خواهد داشت.
و در آخر برادران “آرش و مسیح” هم جزو خوانندگان سال اولی جشنواره هستند که با توجه به طرفداران نوجوان و جوان بی شمار آن ها به دلیل سبک عجیب و غریب و کم شباهت نسبت به سنت موسیقی ایران که در واقع می شود همچین گروه هایی را هم تراز با موسیقی های زیرزمینی دهه قبلی کشور دانست که پرطرفدار اما ضعیف از نظر محتوا و مخصوصا در زمینه ترانه بودند دانست؛ چرا که فقط با کمی دقت به چند اثر آن ها مثل ” نالوطی”، ” گلی” و … می توان به این مهم پی برد. به هر حال اجرای اول روز سوم در اختیار آن هاست و قطعا با اسقتبال با شکوهی روبرو خواهیم شد.
در نهایت در روز سی ام بهمن ماه نود و هفت به تماشای اختتامیه مراسم امسال خواهیم نشست و از اجراهای امسال در زمینه پاپ فقط به این نگاه خواهیم کرد، که واقعا جای بزرگان و بعد از آن ، با تجربه های موسیقی پاپ کشورمان هر سال در حال خالی تر شدن است.

منبع اختصاصی : آوای فردا

تاریخ انتشار : 14 فوریه 2019     /     چاپ این صفحه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط

آخرین اخبار موسیقی ایران

” شب نغمه‌های اذان ایرانی ” روی صحنه می‌رود

گزارش تصویری کنسرت آرش و مسیح در تهران

پیمان ملکی خواننده تیتراژ پایانی ” به خانه برمی‌گردیم ” شد

گزارش تصویری کنسرت حامیم در تهران

روزبه بمانی در تهران به روی صحنه رفت

گزارش تصویری کنسرت مجید رضوی در تهران

آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال 1403

تور کنسرت‌های داود آزاد و دف نوازان حیران / از زنجان تا تالار وحدت

حمید البرز با «دیوونگی» به دنیای موسیقی می آید

تابلوموزیکال تار و تاریخ برای روز بزرگداشت سعدی

آثار جدید علی نبوتی به زودی منتشر می‌شود

گزارش تصویری کنسرت آرمین زارعی در تهران

تک آهنگ «بی بدن» با صدای چاوشی منتشر شد

«به نام ایران» در تالار وحدت اجرا شد

آغاز فعالیت حامد برادران با هنرمندان بین المللی

«تار و تاریخ » را در جنگل حرا تماشا کنید/ قصه یک گیاه اسطوره‌ای

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

اثر جدید فرشید کاکاوند با نام «ساقی» منتشر شد

موسیقی فولکلوریک «عاشیقی» استان مرکزی ثبت ملی شد

اجرای پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده آغاز شد

اجرای «ارکستر باس» در هجدهمین شب موسیقی ارسباران

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

تار و تاریخ با محرم اسرار در معبد آناهیتا

احتمال اجرای هنرمندان ترکیه ای و پاکستانی در تالار وحدت

تورکنسرت علیرضا قربانی در تهران به پایان رسید

معنی ضرب المثل جوینده یابنده است

برگزیدگان «موسیقی» جشن حافظ معرفی شدند

بازیگران پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده معرفی شدند

اجرای عاشقانه‌هایی برای ایران در روزهای آخر اسفند

راه‌یابی ۲۰ گروه به مرحله نهایی سرود روستایی رضوی

هنرمندان
آرشیو هنرمندان ...