اخبار هنرمندان موسیقی


آخرین آلبوم ها
photo 2018 03 03 13 34 57

پیچ هرز، دغدغه هایی از جنس راک فارسی

مراسم رونمایی آلبوم پیچ هرز با صدای وحید موسویان برگزار شد

آوای فردا_مهناز جامی: شامگاه پنجشنبه دهم اسفندماه جاری، آیین رونمایی آلبوم پیچ هرز در سبک راک فارسی با صدای وحید موسویان، با حضور عوامل تهیه آلبوم، تعدادی از اهالی موسیقی و اصحاب رسانه در سالن سرنا برگزار شد.

در ابتدای مراسم وحید موسویان (خواننده اثر) با قرار گرفتن پشت تریبون و پس از خوش آمد گویی با حاضرین در رابطه با آلبوم توضیح داد: امشب رونمایی اولین آلبوم من به نام پیچ هرز است که شامل 8 قطعه است و دوستان خوبی من را در تولید این آلبوم همراهی کردند. بنده مهمان دار هواپیما هستم و استارت آلبوم از آن جایی شروع شد که روزی به طور اتفاقی رضا یزدانی را در پرواز دیدم و به دنبال علاقه قلبی ام به یزدانی خود را معرفی کردم و از او خواستم به نمونه ای از کارهایم که با گیتار ضبط شده بود، گوش دهد. خوشبختانه یزدانی از آن قطعه استقبال کرد و من را به میلاد عدل معرفی کرد. به دنبال این معرفی همکاری و آشنایی من با میلاد عدل شکل گرفت، و من از همین تریبون از رضا یزدانی بخاطر این آشنایی تشکر می کنم.
آلبوم پیچ هرز در ابتدا شامل قطعات بیشتری بود، ولی چکیده آن 8 قطعه است که آلبوم کنونی را تشکیل می دهد و خودم خیلی دوستشان دارم.امیدوارم مخاطب نیز دوست داشته باشد.

در ادامه مراسم، تنظیم کنندگان این اثر شامل: میلاد عدل با تنظیم 5 قطعه، طاهر علی رمضانی با تنظیم 2 قطعه و سعید شیخان با تنظیم 1 قطعه، در کنار موسویان قرار گرفتند.
میلاد عدل پس از ابراز خرسندی از این همکاری گفت: وحید موسویان واقعا به هدفش فکر کرد و از این نظر الگوی من است، طاهر علی رمضانی افزود: هر هنرمندی برای فعالیت با مشکلات زیادی روبه رو است و خوشحالم از اینکه وحید با چیره شدن بر مشکلات به این هدف رسید، سعید شیخان نیز در تکمیل صحبت های همکارانش گفت: آشنایی من و وحید از قطعه ای شروع شد که من در فصای مجازی از این خواننده شنیدم و از کار، مخصوصا کلام آن بسیار خوشم آمد و احساس کردم صاحب اثر انسان با دغدغه ای است، پس از آن آشنایی من و وحید شکل گرفت.

وحید موسویان در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر روند تولید آلبوم و چالش های پیش رویش توضیح داد: برای یک هنرمند در ایجاد یک اثر هنری، بعد مالی آن برجسته است، مخصوصا وقتی خود آن هنرمند تهیه کننده اثر نیز باشد. همچنین خالقان اثر در رابطه با گرفتن مجوز ترانه، همواره با موانعی رو به رو می شوند، در رابطه با “پیچ هرز” هرگاه ترانه ای از نظر ارشاد مردود اعلام شد آن را کنار گذاشتم و اما اگر اصلاحیه خورد، آن را اصلاح کردم و این کار نه تنها ضربه ای به آلبوم وارد نکرد، بلکه گاهی باعث پخته تر شدن آثار هم شد. اما هر جا احساس کردم اصلاحیه ای موجب حذف شدن کلید های ترانه ام می شود آن کار را کامل حذف کردم. زیرا ترانه های من لایه لایه است و برای ورود به هر لایه یک سری کلمات کلیدی وجود دارد که با حذف آنها دیگر دری به سوی مخاطب باز نمی شود.

پس از آن موسویان در رابطه با عدم استفاده از ترانه های دیگر ترانه سرایان در این آلبوم و سرودن تمامی ترانه ها به تنهایی و عبور از احتمال یکنواخت شدن فضای آلبوم تشریح کرد: از ده سال قبل شروع به نوشتن ترانه کردم و اگر امروز ترانه ای را نوشتم حاصل تجربه چندین ساله ی من است. من نخواستم با کنار هم گذاشتن واژه ها و قافیه ها کلامی خلق کنم. انتخاب های من نتیجه بازخورد از مخاطبانی است که با ترانه های من آشنا هستند. بنابراین اگر ترانه ای برای قرار دادن در آلبوم انتخاب شد با تفکر انتخاب شد و در آلبوم قرار گرفت.

طاهر علی رمضانی در راستای سخنان موسویان اضافه کرد: برخی هنرمندان شعر را انتخاب می کنند و می خوانند اما برخی دیگر خودشان مؤلفند. موسیقی راک ایجاب می کند که خود هنرمند مؤلف باشد. هنرمند کسی است که بتواند دغدغه های شخصی خودش را بیان کند و ما در اینجا با یک مؤلف روبه رو هستیم که می خواهد دغدغه های خودش را در قالب آلبوم بیان کند.

سپس این خواننده جوان در رابطه با تصمیمش مبنی بر اجرای کنسرت در آینده گفت: قطعا به دنبال اجرای زنده هستم، اما فعلا زمانی برای آن پیش بینی نشده است.

در ادامه میلاد عدل، در رابطه سبک راک و اصطلاح راک فارسی در ایران گفت: من خودم از منتقد های اصلی این حوزه هستم، زیرا چیزی به عنوان راک فارسی نداریم. تمام تلاش ما این است که بتوانیم یک راک بین المللی تولید کنیم اما تا اکنون هیچ آلبوم راکی، این قابلیت را نداشته است.
میلاد عدل در مورد حس شدن حضور رد پایی از شباهت لحن و خوانش وحید موسویان به رضا یزدانی در برخی از قطعات آلبوم گفت: روندی در کار با رضا داریم بسیار متفاوت از همکاری ما با وحید بود.در کار با رضا بعد تجاری تولید نیز مد نظر است و زمان فاکتور بسیار مهمی است و خواننده و ترانه سرا و آهنگساز نمی توانند برای خلق یک قطعه چند شب حتی چند ماه کنار هم بنشینند.کار های ماندگار قدیمی در موسیقی ایران فارغ از سبک، همگی محصول تعامل مستقیم خواننده و آهنگساز و ترانه سرا بوده است. ما این روند را با وحید داشتیم و در تولید آلبوم اصلا به کسی فکر نکردیم و این شباهت ها تعمدی نبوده است. اما اینکه می گویید گاهی لحن رضا یزدانی در کار حس میشد، احتمال دارد از من بوده باشد، چرا که در آثار هردو فرد حضور دارم و می توانیم بگوییم کار های میلاد عدل با رضا یزدانی شبیه کارهای میلاد عدل با وحید است.
طاهر علی رمضانی نیز در تکمیل صحبت های میلاد عدل افزود: راک ما هنوز بسیار نوپا است.مانند این که یک غربی بخواهد شبیه آثار شجریان کار کند. اگر در کارها رد پایی از خوانندگان دیگر دیده می شود به این دلیل است که راک ما هنوز ریشه ندارد و هر هنرمندی که می خواهد شروع کند به هنرمند قبلی نگاه می کند و این مشق کردن اصلا چیز بدی نیست.

اجرای قطعاتی از آلبوم به صورت زنده پایان بخش این مراسم بود.

در ادامه تصاویر مونا ورمزیار را از این مراسم مشاهده می کنید.

منبع: اختصاصی آوای فردا

  • برچسب ها
تاریخ انتشار : 3 مارس 2018     /     چاپ این صفحه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط

آخرین اخبار موسیقی ایران

” شب نغمه‌های اذان ایرانی ” روی صحنه می‌رود

گزارش تصویری کنسرت آرش و مسیح در تهران

پیمان ملکی خواننده تیتراژ پایانی ” به خانه برمی‌گردیم ” شد

گزارش تصویری کنسرت حامیم در تهران

روزبه بمانی در تهران به روی صحنه رفت

گزارش تصویری کنسرت مجید رضوی در تهران

آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال 1403

تور کنسرت‌های داود آزاد و دف نوازان حیران / از زنجان تا تالار وحدت

حمید البرز با «دیوونگی» به دنیای موسیقی می آید

تابلوموزیکال تار و تاریخ برای روز بزرگداشت سعدی

آثار جدید علی نبوتی به زودی منتشر می‌شود

گزارش تصویری کنسرت آرمین زارعی در تهران

تک آهنگ «بی بدن» با صدای چاوشی منتشر شد

«به نام ایران» در تالار وحدت اجرا شد

آغاز فعالیت حامد برادران با هنرمندان بین المللی

«تار و تاریخ » را در جنگل حرا تماشا کنید/ قصه یک گیاه اسطوره‌ای

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

اثر جدید فرشید کاکاوند با نام «ساقی» منتشر شد

موسیقی فولکلوریک «عاشیقی» استان مرکزی ثبت ملی شد

اجرای پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده آغاز شد

اجرای «ارکستر باس» در هجدهمین شب موسیقی ارسباران

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

تار و تاریخ با محرم اسرار در معبد آناهیتا

احتمال اجرای هنرمندان ترکیه ای و پاکستانی در تالار وحدت

تورکنسرت علیرضا قربانی در تهران به پایان رسید

معنی ضرب المثل جوینده یابنده است

برگزیدگان «موسیقی» جشن حافظ معرفی شدند

بازیگران پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده معرفی شدند

اجرای عاشقانه‌هایی برای ایران در روزهای آخر اسفند

راه‌یابی ۲۰ گروه به مرحله نهایی سرود روستایی رضوی

هنرمندان
آرشیو هنرمندان ...