اخبار هنرمندان موسیقی


آخرین آلبوم ها
photo 2017 05 17 22 22 36

در گفت و گو با حميدرضا صمدى بيان شد: من ترجيحاً ترانه سراى پاپ هستم

 

گفت و گويى صميمانه با ترانه سراى مطرح و نام آشناى كشور

آواى پاپ_على نورى:

باعرض سلام و خسته نباشيد.
ممنون از زمانى كه در اختيار ما قرار داديد.

-لطفاً يك توضيح كوتاه درباره شروع فعاليت خودتان در عرصه موسيقى و ترانه بدهيد.

+با سلام خدمت شما و سايت آواى پاپ.
من از سال ٧٦ شروع كرده ام به نوشتن همزمان با شروع موج نوى موسيقى پاپ و سال ٧٨ اولين كارهاى من در البوم حميد طالب زاده منتشر شد؛ ترك هاى يك و دو كه اولين و سومين ترانه اى بود كه من براى شروع نوشته بودم.
بعد بخاطر سابقه اى كه در دوران دبيرستان داشتم و با يك دوست عزيز بنام على موثقى، با هم كار را شروع كرديم و تشويق هاى او باعث شد كه جدى تر به ترانه سرايى نگاه كنم.
پس از مدتى زياد كار نكردن در سال ٨١-٨٢ با بابك زرين ارتباط پيدا كرديم كه شروع فصل جديدى از فعاليت هاى من بود.
با بابك زرين همكارهاى زيادى داشتيم و اولين كار ما با حميد حامى بود كه تيتراژ ” سريال مردان كوچك ” را انجام داديم.
بعد از آن كارهاى زيادى انجام شد با خوانندگانى همچون؛رضا صادقى، مانى رهنما، فريدون اسرايى، هومن جاويد، بابك جهانبخش، سالار عقيلى، محمد عليزاده و خيلى از ديگر عزيزان.

-اسم هاى نام برده شده هريك داراى كاراكتر و شخصيت موسيقيايى خاص خودشان هستند، خودتان كدام سبك را براىرساندن هرچه بهتر مفهوم ترانه هايتان ترجيح مى دهيد؟

+من خودم را ترانه سراى پاپ مى دانم، بخاطر كارنامه كارى و اسم هايى كه در كارنامه من است!
با سالار عقيلى كه سنتى ميخواند كار كرده ام و تصنيف نيز كار كرده ايم، با وجود اينكه تصنيف و ترانه به يكديگر نزديك اند ولى من ترجيحاً خودم را ترانه سراى پاپ مى دانم به اين دليل كه اكثريت كارهاى من در آن فضا اتفاق افتاده است.

-قطعاً در شروع اين كار براى خودتان هدف گذارى هايى كرده بوديد، آيا تا به حال به آنجايى كه فكر مى كرديد رسيده ايد يا خير؟

+من فكر مى كنم ناسپاس نيستم و خدا را شكر ميكنم بابت داشته هاى الآن خود ولى در كل هنر و نه صرفاً در موسيقى، راه هاى نرفته ى زيادى وجود دارد، فكر ميكنم از مسير هاى زيادى ميشود جلو رفت.
بعد از دو دهه فعاليت شايد ديگر آن ارزوها و انگيزه ها بدليل همكارى با خيلى از آنهايى كه دوست داشتم و اين را هم عرض كنم كه با خيلى ها كار نكرده ام برايم تغيير كرده باشند.
قطعاً هنر هيچوقت تمامى ندارد و روزى كه شما به اين فكر كنيد كه من چقدر كارهاى خوبى توليد كرده ام، يا به زبانى ديگر شاهكار كرده ام، آن نقطه، نقطه ى پايان يك هنرمند است.
من خودم را كارورز ترانه مى دانم و هنوز راه هاى نرفته ى زيادى باقى است.
فكر ميكنم كه الآن در ٤٢ سالگى، هنوز اتفاق هاى خوبى در راه است به اين دليل كه خودم به عنوان اولين متنقد خودم، كارهايى كه امروز درحال انجام آن هستم را بهتر از قبل مى دانم؛ تنها دليل آن نيز، اين است كه روحيه ى يادگيرى ام همچنان زنده است و هنوز جوان هستم ( با خنده ).

+تا حالا شده است ترانه اى بنويسيد و بگوييد اين همان چيزى است كه در طى اين چندسال بايد مينوشتم؟

-من در سال هاى اول كارم يك بار همچين چيزى به ذهنم رسيد و يكى از دوستانم يادآور شد كه هيچوقت همچين حرفى را نزن، روزى كه بگويى شاهكار كردم آن روز، روز پايان كار تو است چون شاهكار بعد از مرگ مشخص مى شود.
بعضى مواقع خودم به عنوان شنونده و مخاطب به شدت دچار شعف مى شوم كه چه بيت زيبايى نوشتم و بخاطر همين تمام سعيم در اين است كه به چنين نقطه اى نرسم.

-نظرتان درمورد ترانه امروز چيست؟آيا ماندگار خواهند شد؟نظرتان درمورد ماندگارى كارهاى خودتان چيست؟

+ببينيد ما هيچوقت نمى توانيم راجع به اين نسل بگوييم كه اين آقا يا خانوم خيلى خوب است. راجع به اين نسل سال ها بعد حرف زده خواهد شد، چون بطور مثال از دهه ٥٠ كه اوج موسقيى پاپ بوده افرادى همچون؛ ايرج جنتى عطايى، شهريار قنبرى، اردلان سرفراز، زويا زاكاريان ماندگار شدند.
درمورد نسل ما نيز يكى دو دهه بعد قضاوت خواهد شد و خيلى خوشحالم كه از وقتى اين فعاليت سروع شد مخصوصاً در دهه دوم، يعنى سال هاى ٨٥-٨٦ ترانه سراهاى بسيار خوبى آمدند و آنقدر هيجان و انگيزه ايجاد كردند كه دوستانى كه خارج از ايران هستند، آمدند و مجبور شدن كه با ما كار كنند. نه ما روى آنها نفوذى داشتيم و نه عاشق چشم و ابرو هاى ما بودند ولى آنقدر قدرت ترانه ى امروز خودمان را ديكته كرده ايم بر موسيقى لس آنجلس كخ آنها خواستار همكارى هستند.
من مى خواهم بگويم كه كار خوبى كرديم، محدوديت و محروميت هاى آنرا نيز كشيده ايم اما اگر قرار است ترانه ى من شنيده شود، دوست دارم كارى باشد كه از نظر معيار هايى كه وجود دارند ارزشمند باشد؛ به هرحال ممكن است خيلى از خوانندگان خارج از ايران را مردم بشنوند، پس چه بهتر كه كارهاى خوب بشنوند و مهمتر از همه اين كارها مهر اثباتى بر خوب بودن موسقى و ترانه ى امروز داخل ايران است.

-و اما سوال آخر؛آيا ترانه اى در دست كار داريد كه بزودى منتشر شود؟

+بله، من كارهاى زيادى دارم اما ياد گرفته ام بخاطر شرايط موسيقى پاپ و برخى بى ثباتى هاى آن، كه غير قابل اعتماد است نه اسمى ببرم و نه زمانى را اعلام كنم چون نمى شود پيش بينى كرد، كارى كه الان توليد كرده ام چه موقعى به دست مخاطبانم مى رسد.
كارهاى بسيار خوبى در دست توليد هست با خوانندگان خوب چه آنهايى كه قبلاً كار كرده ايم و دوباره همكارى ميكنيم و چه دوستانى كه اسامى آنها در كارنامه من نبوده و من افتخار ميكنم كه اين اتفاق در حال افتادن است.

-در آخر اگر حرف حرف نگفته اى داريد با مخاطبانتان به اشتراك بگذاريد.

+حرف نگفته هميشه بسيار است( با خنده )
با تشكر از شما و سايت موسيقيايى ” آواى پاپ ” بابت انجام اين مصاحبه.

لازم به ذكر است، مجموعه ترانه هاى حميدرضا صمدى به نام ” كنار تو فقط آروم ميشم ” نيز به تازگى از انتشارات نگاه منتشر شده است.

 

photo 2017 05 17 22 22 33photo 2017 05 17 22 22 37

 

منبع: اختصاصى آواى پاپ

  • برچسب ها
تاریخ انتشار : 18 می 2017     /     چاپ این صفحه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط

آخرین اخبار موسیقی ایران

گزارش تصویری کنسرت مجید رضوی در تهران

آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال 1403

تور کنسرت‌های داود آزاد و دف نوازان حیران / از زنجان تا تالار وحدت

حمید البرز با «دیوونگی» به دنیای موسیقی می آید

تابلوموزیکال تار و تاریخ برای روز بزرگداشت سعدی

آثار جدید علی نبوتی به زودی منتشر می‌شود

گزارش تصویری کنسرت آرمین زارعی در تهران

تک آهنگ «بی بدن» با صدای چاوشی منتشر شد

«به نام ایران» در تالار وحدت اجرا شد

آغاز فعالیت حامد برادران با هنرمندان بین المللی

«تار و تاریخ » را در جنگل حرا تماشا کنید/ قصه یک گیاه اسطوره‌ای

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

اثر جدید فرشید کاکاوند با نام «ساقی» منتشر شد

موسیقی فولکلوریک «عاشیقی» استان مرکزی ثبت ملی شد

اجرای پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده آغاز شد

اجرای «ارکستر باس» در هجدهمین شب موسیقی ارسباران

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

تار و تاریخ با محرم اسرار در معبد آناهیتا

احتمال اجرای هنرمندان ترکیه ای و پاکستانی در تالار وحدت

تورکنسرت علیرضا قربانی در تهران به پایان رسید

معنی ضرب المثل جوینده یابنده است

برگزیدگان «موسیقی» جشن حافظ معرفی شدند

بازیگران پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده معرفی شدند

اجرای عاشقانه‌هایی برای ایران در روزهای آخر اسفند

راه‌یابی ۲۰ گروه به مرحله نهایی سرود روستایی رضوی

پیمان خازنی موسیقی نمایش «مجنون آن لیلی» را روی صحنه می‌برد

جزییات آخرین دور کنسرت های علیرضا قربانی در سال ۱۴۰۲

علیرضا قربانی در نوروز ۱۴۰۳ هم کنسرت می‌دهد

مهیار علیزاده موسیقی‌نمایش «و تو هم برگشتی» را به صحنه می‌برد

ساکت در توکیو کنسرت برگزار می‌کند

هنرمندان
آرشیو هنرمندان ...