اخبار هنرمندان موسیقی


آخرین آلبوم ها
photo 2017 10 11 16 37 22

شایان تاجبخش: نبود تفریحات مناسب باعث سولد اوت شدن کنسرتها می شود

شایان تاجبخش آهنگساز،تنظيم کننده و نوازنده پیانو که سابقه همکاری با بزرگانی همچون فریبرز لاچینی، انوشیروان روحانی و رضا تاجبخش را در کارنامه خود دارد .


ایشان متولد اولین روز از مرداد ماه سال 1369 در شهر تهران می باشد و نوازندگی پیانو را در سن 10 سالگی شروع کرده و در محضر استادانی همچون فریبرز لاچینی و همچنین انوشیروان روحانی به کسب علم پرداخته است .
از برخی آثار او میتوان به قطعات عشق جاودان ؛ رویای باتو بودن و خاطرات تو اشاره کرد ؛ به زودی شاهد انتشار اولین آلبوم بی کلام این آهنگساز به نام نسیم عشق خواهیم بود .

آوای پاپ _ پوریا جوکار: آقای تاجبخش چه برنامه هایی را در آینده از شما شاهد خواهیم بود؟
نزدیک ترین برنامه ای را که در آینده نزدیک از من شاهد خواهید بود انتشار آلبومم می باشد که در حال حاضر مشغول ضبط قطعات این آلبوم هستم و تا 2 الی 3 ماه آینده منتشر خواهد شد ، همچنین به موازات انتشار آلبوم در حال انتشار کتاب نت موسيقي از قطعات ديگر آهنگسازان به نام ايراني و غير ايراني با تنظیم خودم براي پيانو هستم.

کمی بیشتر در مورد آلبومتان توضیح بدهید و اینکه با چه هنرمندانی در این آلبوم همکاری داشته اید؟
اين آلبوم در سبك نيو ايج هست كه از ٩ قطعه تشكيل شده است كه ساخت ، تنظيم و اجراي همه قطعات از خودم می باشد فقط در يكي از قطعات به نام <نسيم عشق> رضا تاجبخش عزيزم به عنوان تنظيم كننده و نوازنده من را ياري كرده است.

چه برنامه ای برای برگزاری کنسرت خواهید داشت و اینکه در شهرهای دیگر هم کنسرتی برگزار خواهید کرد ؟
به احتمال بسيار زیاد اواخر آذر یا اواسط دی ماه کنسرتی را در تهران برگزار خواهم کرد که دیگر به صورت تک نوازی پیانو نخواهد بود و تیمی متشکل از بهترین نوازندگان ایران من را در این کنسرت همراهی خواهند کرد.
در رابطه با برگزاری کنسرت در شهرهای دیگر هم به احتمال زیاد اولین کنسرت ما در شیراز خواهد بود که با توجه به بازخوردی که از این کنسرت خواهیم گرفت برنامه ریزی برای برگزاری کنسرت در شهرهای دیگر را آغاز خواهیم کرد.

نظر شما در رابطه با ظهور پدیده های جدید در موسیقی کشورمان چیست و آیا این پدیده ها راه درستی را برای انتشار آثارشان در پیش گرفته اند؟
من با جمله اول شما مخالفم به نظر من پدیده ای در موسیقی ایران ظهور پیدا نکرده است و متاسفانه گوش موسیقیایی مردم ما رشدي نداشته وبه نظر من آثاری که منتشر می شود در سطحی پاییني نسبت به سطح استاندارد هاي جهاني قرار دارد . اگر قطعات مورد پسند عموم مردم قرار مي گيرد ، ريشه در بقيه موارد دارد.

به نظر شما تبلیغات باعث دیده شدن این آثار شده است ؟
نمیتوانیم بگوییم به صرف وجود تبلیغات این آثار دیده و شنیده شده است . شما اگر نگاهی به کنسرتهایی که برگزار شده است بیاندازید متوجه می شوید که اکثر کنسرتها با استقبال بسيار خوبي از طرف مردم روبرو مي شود.
بنظر من دلیل اين امر چیزی نیست جز نبود تفریحات مناسب برای جوانان . از همين جهت برای مردم مهم نیست که کنسرت چه خواننده ، نوازنده يا گروهيست ، قطعا اين كنسرت سُلد اوت خواهد شد.( با خنده )

نقش هنرمندان صاحب سبک و قدیمی این عرصه چیست و آیا ما باید شاهد گوشه نشینی این قشر از موسیقی کشورمان باشیم ؟
ببینید هنرمند نباید گوشه گیر باشد ولی از طرفی هم ما باید پایه های موسیقی کشورمان را از نو بسازیم .
به نظر من مارکت موسیقی ما به سمت تجاری شدن پیش میرود و از جنبه هنری خود فاصله گرفته است .بازگشت به سمت و سوي درست هنر ، فقط به وسيله هنرمندان دلسوز امكان پذير مي باشد، پس انزوا بي فايده است.

شما چه راهکاری را پیشنهاد میکنید که ما جنبه اقتصادی هنر را در کنار هنر واقعی داشته باشیم ؟
به نظر من فراهم سازي بستري مناسب براي برگزاري كنسرت هاي بين المللي ، مهمترين نقش را در اين امر ايفا مي كند . با فراهم شدن اين بستر و دعوت از بزرگان موسيقي جهان به كشور مي توانيم به رشد و بلوغ فكري و موسيقيايي جامعه سرعت ببخشيم كه خود اين امر به بهبود جنبه اقتصادي هنر براي هنرمندان واقعي كمك مي كند.

کم کار بودن شما در فضای مجازی دلیل خاصی دارد چون بسیاری از مخاطبین شما کارهای شما را از طریق فضای مجازی دنبال می کنند؟
حقيقتا در ارتباط با فضاي مجازي بسيار دلسرد شده ام ، متاسفانه شاهد حركاتي از عده اي محدود كه اسم خودشان را هنرمند نيز گذاشته اند در صفحات مجازي بوده ام كه باعث شده از شور و شوق من براي حضور در صفحات مجازي به شدت بكاهد.

لطفا در اين رابطه بيشتر توضيح بدهید .
ببنيد متاسفانه قانون كپي رايت در ايران وجود ندارد و حضور افراد سودجو در اين محيط باعث شده تا بسياري از آثاري كه با مشقت فراوان تهيه كرده بودم به نام ديگران انتشار پيدا كند ، البته اين امر فقط شامل حال من نمي شود و ديگر اساتيد بزرگ و به نام كشورمان هم از اين امر شكايت دارند ؛ متاسفانه در بازار ايران شاهد كتاب هاي نت موسيقي اي هستيم كه سراسر اكثر قطعات انها، كپي از آثار و تنظيم هاي ديگر اساتيد است و متاسفانه نه تنها به اين آثار اجازه چاپ داده مي شود بلكه به تهيه كننندگان آنها كه در واقع بايد گردآورندگان خطاب شوند لقب هاي بسيار محترمي چون استاد و …. نيز داده مي شود كه از دید من بسیار شرم آور است.

شما سالهاست که به عنوان مدرس پیانو فعالیت میکنید ، چه برنامه هایی را برای هنرجویانتان در آینده خواهید داشت ؟
همانطور که میدانید اولین کنسرت هنرجویانم برگزار شد و ما در حال آماده سازی برای دومين كنسرت هنرجويي هستيم ، انشاالله هدفم اين است كه هر سال دو کنسرت برای هنرجویانم برگزار کنم تا بتوانم چه از لحاظ ذهنی و چه از لحاظ روحی و رواني تجربه اجرا بر روي استيج را به هنرجويانم بياموزم.

اخیرا شما در کنسرت لئوناردو اینائودي یکی از بزرگترین پیانیست های جهان حضور پیدا کرده اید ، از این کنسرت و دیداری که با این موزیسین داشتید برای ما بفرمایید.
من افتخار این را داشتم که در کنسرت این هنرمند بزرگ حضور داشته باشم و از نزدیک با این موزیسین بزرگ سبك نيو ايج گفتگویی داشته باشم که انشاءالله در حال رایزنی برای برگزاری کنسرت این هنرمند بزرگ در ایران هستيم . اميدوارم همه دوستان و عوامل وزارت فرهنگ و ارشاد من را در اين امر ياري كنند .

منبع اختصاصی آوای پاپ

  • برچسب ها
تاریخ انتشار : 11 اکتبر 2017     /     چاپ این صفحه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط

آخرین اخبار موسیقی ایران

” شب نغمه‌های اذان ایرانی ” روی صحنه می‌رود

گزارش تصویری کنسرت آرش و مسیح در تهران

پیمان ملکی خواننده تیتراژ پایانی ” به خانه برمی‌گردیم ” شد

گزارش تصویری کنسرت حامیم در تهران

روزبه بمانی در تهران به روی صحنه رفت

گزارش تصویری کنسرت مجید رضوی در تهران

آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال 1403

تور کنسرت‌های داود آزاد و دف نوازان حیران / از زنجان تا تالار وحدت

حمید البرز با «دیوونگی» به دنیای موسیقی می آید

تابلوموزیکال تار و تاریخ برای روز بزرگداشت سعدی

آثار جدید علی نبوتی به زودی منتشر می‌شود

گزارش تصویری کنسرت آرمین زارعی در تهران

تک آهنگ «بی بدن» با صدای چاوشی منتشر شد

«به نام ایران» در تالار وحدت اجرا شد

آغاز فعالیت حامد برادران با هنرمندان بین المللی

«تار و تاریخ » را در جنگل حرا تماشا کنید/ قصه یک گیاه اسطوره‌ای

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

اثر جدید فرشید کاکاوند با نام «ساقی» منتشر شد

موسیقی فولکلوریک «عاشیقی» استان مرکزی ثبت ملی شد

اجرای پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده آغاز شد

اجرای «ارکستر باس» در هجدهمین شب موسیقی ارسباران

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

تار و تاریخ با محرم اسرار در معبد آناهیتا

احتمال اجرای هنرمندان ترکیه ای و پاکستانی در تالار وحدت

تورکنسرت علیرضا قربانی در تهران به پایان رسید

معنی ضرب المثل جوینده یابنده است

برگزیدگان «موسیقی» جشن حافظ معرفی شدند

بازیگران پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده معرفی شدند

اجرای عاشقانه‌هایی برای ایران در روزهای آخر اسفند

راه‌یابی ۲۰ گروه به مرحله نهایی سرود روستایی رضوی

هنرمندان
آرشیو هنرمندان ...