اخبار هنرمندان موسیقی


آخرین آلبوم ها
54840730987

آلبومی تازه از ساخته‌های هوشنگ کامکار در راه است

آوای فردا: کنسرتو ویلن «هوشنگان» که به سبک موسیقی ملی ایران و در سه موومان تصنیف شده است، به همت علی جعفری‌پویان به زودی منتشر خواهد شد.

علی جعفری‌پویان، نوازنده ویلن، در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی‌اش، کنسرتو ویلن «هوشنگان» به آهنگسازی هوشنگ کامکار (آهنگساز) را منتشر می‌کند.

هوشنگ کامکار درباره پروژه «هوشنگان» که قرار است از اواسط هفته جاری در قالب پلتفرم‌های بین‌المللی توزیع شود، توضیح داده است: «کنسرتو ویلن «هوشنگان» به سبک موسیقی ملی ایران در سه موومان تصنیف شده که در آن از موتیف‌های موسیقی سنتی ایران و موسیقی کردی با ترکیب عوامل و تکنیک‌های موسیقی کلاسیک غربی به گونه‌ای که هویت ملی آن حفظ شود، استفاده شده است. هوشنگان اشاره به نام خود من و پدر نوازنده ویلن اثر است.»

هوشنگ کامکار، آهنگساز، علی جعفری پویان، تک‌نواز ویلن، ارسلان کامکار، نوازنده ویلن و ویولا، نگار نوراد، نوازنده ویلنسل، سیاوش کامکار (استودیو سیا) ضبط صدا، بهروز زندی توسل (ویرایش صدا)، حامی حقیقی (میکس و مسترینگ)، فرید حامدی (طراحی و گرافیک)، کامبیز باقری از گروه هنری ۱۷ (عکاس)، حامد نیک‌پی از مجموعه زنگ رکوردز (ناشر)، گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

جعفری پویان در یادداشتی به بهانه انتشار بین المللی پروژه «هوشنگان» نوشته است:

این روزها چه بخواهیم یا نخواهیم، چه به روی خودمان بیاوریم یا نیاوریم و و چه خیلی ها خوششان بیاید یا نیاید همگی  روزهای تلخ و غمگینی را سپری می كنیم. در این میان انتشار  و اطلاع رسانی هر گونه اثر هنری كه در آن نقش دارم برایم سخت تر و حساس تر از قبل شده است ولی  در نهایت با حفظ احترام به شنوندگان موسیقی و درك شرایط روحی جامعه و با امید به آینده ای بهتر تصمیم گرفتم كنسرتو ویولن «هوشنگان»را منتشر كنم.

كنسرتو ویولن «هوشنگان» از ساخته های استاد ارجمند هوشنگ كامكار است كه برای ویولن و اركستر زهی در سه قسمت نوشته شده و البته بسیار خوشحالم كه با لطف و فروتنی ارسلان كامكار عزیز اجرای ویولن سولوی این اثر به من سپرده شد که امیدوارم توانسته باشم روح این اثر را به درستی درك كرده باشم و روایت درستی از تفكر آهنگساز  برای شنونده نقل كرده باشم.

این اثر ابتدا قرار بود ٢٨ تیر ماه و در روز تولد ٨٠ سالگی پدرم منتشر شود كه به دلیل حساسیت در میكس و مسترینگ و اصلاحات در ضبط و همچنین ایجاد هماهنگی در نشر داخلی و خارجی انتشارش به این تاریخ موكول گردید. از سویی دیگر همنام بودن نام پدر و نام آهنگساز باعث شد تا نام هوشنگان را برای این كنسرتو انتخاب كنیم.

«هوشنگ» تركیب دو واژه هوش و فرهنگ است و  به شخصه شرمسارم كه این اسم اصیل سالهاست در فیلم ها و سریال ها و جامعه مورد تمسخر عده ای قرار گرفته و هوشنگان بهانه ای شد تا به نام های  اصیل ایرانی نظیر هوشنگ ادای احترام كنم. امیدوارم این اثر جایگاه خوبی در تاریخ موسیقی ایران پیدا كند و ارتباط خوبی با نوازندگان ویولن و شنوندگانش ایجاد كند.

ضمن تشكر فراوان از سیاوش كامكار و حامی حقیقی كه كمكهای بسیاری كردند تا معایب نوازندگی ام كمتر به گوش برسد،دوستان و هنرمندان با ارزش دیگری در تولید و انتشار  این اثر من را همراهی كردند كه دست یكایكشان را میبوسم و برایشان آرزوی تداوم انگیزه و سلامتی دارم. علی جعفری پویان  – پاییز ١٣٩٩

طبق برنامه ریزی های انجام گرفته پروژه «هوشنگان»  فعلا به صورت نسخه دیجیتالی پیش روی مخاطبان قرار می گیرد. این در حالی است که مراحل پیش فروش اثر در سامانه های رسمی فروش دیجیتال آثار شنیداری از روز شنبه 10 آبان  ماه آغاز شده است.

  • برچسب ها
تاریخ انتشار : 2 نوامبر 2020     /     چاپ این صفحه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط

آخرین اخبار موسیقی ایران

گزارش تصویری کنسرت معین زندی در تهران

نخستین شب نغمه‌های اذان ایرانی برگزار شد

گزارش تصویری کنسرت فرزاد فرزین در تهران

” شب نغمه‌های اذان ایرانی ” روی صحنه می‌رود

گزارش تصویری کنسرت آرش و مسیح در تهران

پیمان ملکی خواننده تیتراژ پایانی ” به خانه برمی‌گردیم ” شد

گزارش تصویری کنسرت حامیم در تهران

روزبه بمانی در تهران به روی صحنه رفت

گزارش تصویری کنسرت مجید رضوی در تهران

آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال 1403

تور کنسرت‌های داود آزاد و دف نوازان حیران / از زنجان تا تالار وحدت

حمید البرز با «دیوونگی» به دنیای موسیقی می آید

تابلوموزیکال تار و تاریخ برای روز بزرگداشت سعدی

آثار جدید علی نبوتی به زودی منتشر می‌شود

گزارش تصویری کنسرت آرمین زارعی در تهران

تک آهنگ «بی بدن» با صدای چاوشی منتشر شد

«به نام ایران» در تالار وحدت اجرا شد

آغاز فعالیت حامد برادران با هنرمندان بین المللی

«تار و تاریخ » را در جنگل حرا تماشا کنید/ قصه یک گیاه اسطوره‌ای

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

اثر جدید فرشید کاکاوند با نام «ساقی» منتشر شد

موسیقی فولکلوریک «عاشیقی» استان مرکزی ثبت ملی شد

اجرای پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده آغاز شد

اجرای «ارکستر باس» در هجدهمین شب موسیقی ارسباران

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

تار و تاریخ با محرم اسرار در معبد آناهیتا

احتمال اجرای هنرمندان ترکیه ای و پاکستانی در تالار وحدت

تورکنسرت علیرضا قربانی در تهران به پایان رسید

معنی ضرب المثل جوینده یابنده است

برگزیدگان «موسیقی» جشن حافظ معرفی شدند

هنرمندان
آرشیو هنرمندان ...