اخبار هنرمندان موسیقی


آخرین آلبوم ها
photo 2019 03 15 17 29 58
نامه هدیه تهرانی در انتقاد به ویدیوی خواننده مطرح

حواشی علاقه «علی زندوکیلی» به یک توله شیر

آوای فردا: علی زندوکیلی که همواره خواننده ای بی حاشیه و آرام بوده، اخیرا در فضای مجازی روزهای متفاوتی را سپری کرده است، اتفاقی که ابتدا با انتشار یک ویدیو از توله شیر آغاز شد.

وی ابتدا ویدیویی از این توله شیر را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد که طی آن بیان داشت: «شما نمی‌دونید این چقدر ماهه! قراره که بیاد پیش خودم بزرگ بشه و هواشو داشته باشیم.»

همین موضوع جرقه ای برای آغاز انتقادات از سوی طرفداران محیط زیست و حیوانات بود. منتقدان این ویدیو را ترویج آزار حیوانات دانستند چرا که معتقدند نگهداری حیوانات وحشی در خانه امری متغایر با زندگی آن ها خواهد بود.

در پی انتقادات صورت گرفته، علی زند وکیلی ویدیوی مذکور را از صفحه اینستاگرام خود حذف کرد و در پستی موقت توضیح داد:

«دیروز بنده در خدمت جناب مهندس نوری عزیز بودم که ایشان موسس دهکده طبیعت هستند که این دهکده مرکزی برای پژوهش، درمان و نگاهداری حیات وحش دورمانده از طبیعت است. پیرو ویدئوی منتشر شده از بنده و شیردل خان کوچولوی عزیز خواستم به اطلاع شما مهربانان برسانم که این شیر نازنین فقط چند لحظه در آغوش من بود و خیلی سریع دوباره به کنار پدر و مادرش برگشت و بنده اصلاً تمایلی به نگهداری این شیر عزیز نداشتم و بشدت مخالف این اتفاق هم هستم و هر آنچه در ویدئو گفتم از روی عشق و علاقه در آن لحظه بود. این جمعیت 3000 هزار نفره در دهکده طبیعت به گونه‌ای که با شرایطی که دارند در حیات وحش قادر به زندگی نیستند در کنار مهندس با عشق درمان و نگهداری می‌شوند.»

در ادامه هدیه تهرانی بازیگر مطرح سینمای ایران که از فعالان محیط زیست و حقوق حیوانات است، نامه ای را منتشر کرد که به این شرح است:

«با دیدن این ویدئو می‌توان متوجه شد که هنرمند گرامی، جناب آقای زندوکیلی که قصد نگهداری بچه شیری را داشتند و در این خصوص فیلمی را در صفحه خود به اشتراک گذاشتند از نابهنجار بودن این موضوع آگاه نبودند و شاید واگذارکنندگان این بچه شیر جدا کردنش را از مادر نابهنجاری نمی‌دانستند و یا دلائل دیگری داشتند که به راحتی امکان انتشار این ویدیو را نیز دادند! چرایی و سوالا ت بسیاری در این خصوص وجود دارد، البته نه از جناب زندوکیلی که به نظر بسیار علاقمند به حیات وحش هستند اما ظاهرا ناآگاه از اصول زیست آنها و این عدم آگاهی  در بسیاری از علاقمندان به حیوانات نیز دیده می‌شود! این موضوع و همینطور  موضاعات بیشتری  مثل (کاریزا) توله خرس ۲ ساله که به دلیل بی‌توجهی با طناب در قفس خود خفه شد باعث می‌شود نه تنها توجه علاقمندان به حیوانات که مهمتر از آن توجه “مسئولین را بیشتر به موضوعاتی مثل چرائی واردات و یا صادرات حیات وحش غیربومی، ضرورت وجود باغ‌وحش‌ها، قاچاق حیات وحش و لزوم ایجاد مراکز بازپروری و نگهداری معطوف کنیم.“ مصائب و موضوعات بسیار گسترده‌ای در زمینه حیات وحش و حفظ ارزش‌های طبیعت و محیط زیست  وجود دارند و به همین دلیل پرداختن و رسیدگی به  موضوع باغ‌وحش‌ها و مراکز نگهداری و قاچاق حیوانات هرگز در اولویت قرار نگرفته است.

با این وجود مسائل  اخیر فرصتی است که مسئولین پاسخ این سوالات را داده و به کمک کارشناسان و علاقمندان راهکار این معضلات را پیدا کنند و توجه خود را به حیات وحش و محیط زیست مهجور کشورمان بیشتر کنند! از همه علاقمندان به حیوانات خواستاریم که در  ترویج و نگهداری از حیات وحش جدا خودداری کنند و در راستای تشکیل و بهینه‌سازی مراکز نگهداری با اصولی صحیح و جلوگیری از قاچاق حیات وحش، چه توسط اشخاص حقیقی چه باغ‌وحش‌ها  همراه باشند.»

تاریخ انتشار : 24 آگوست 2020     /     چاپ این صفحه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط

آخرین اخبار موسیقی ایران

گزارش تصویری کنسرت بهنام بانی در تهران

گزارش تصویری کنسرت حامیم در تهران

مهدی ایوبی: پنجمین جایزه افشین یداللهی برگزار می‌شود

«سنگ تراش» محمد مبارکی منتشر شد

گزارش تصویری کنسرت معین زندی در تهران

نخستین شب نغمه‌های اذان ایرانی برگزار شد

گزارش تصویری کنسرت فرزاد فرزین در تهران

” شب نغمه‌های اذان ایرانی ” روی صحنه می‌رود

گزارش تصویری کنسرت آرش و مسیح در تهران

پیمان ملکی خواننده تیتراژ پایانی ” به خانه برمی‌گردیم ” شد

گزارش تصویری کنسرت حامیم در تهران

روزبه بمانی در تهران به روی صحنه رفت

گزارش تصویری کنسرت مجید رضوی در تهران

آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال 1403

تور کنسرت‌های داود آزاد و دف نوازان حیران / از زنجان تا تالار وحدت

حمید البرز با «دیوونگی» به دنیای موسیقی می آید

تابلوموزیکال تار و تاریخ برای روز بزرگداشت سعدی

آثار جدید علی نبوتی به زودی منتشر می‌شود

گزارش تصویری کنسرت آرمین زارعی در تهران

تک آهنگ «بی بدن» با صدای چاوشی منتشر شد

«به نام ایران» در تالار وحدت اجرا شد

آغاز فعالیت حامد برادران با هنرمندان بین المللی

«تار و تاریخ » را در جنگل حرا تماشا کنید/ قصه یک گیاه اسطوره‌ای

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

اثر جدید فرشید کاکاوند با نام «ساقی» منتشر شد

موسیقی فولکلوریک «عاشیقی» استان مرکزی ثبت ملی شد

اجرای پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده آغاز شد

اجرای «ارکستر باس» در هجدهمین شب موسیقی ارسباران

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

تار و تاریخ با محرم اسرار در معبد آناهیتا

هنرمندان
آرشیو هنرمندان ...