اخبار هنرمندان موسیقی


آخرین آلبوم ها
photo 2019 07 20 02 07 57 3

برای بخشیده شدن هرگز ریا نمی کنیم(سری دوم)

 

سرانجام مهدی یراحی پس از طی شش ماه ممنوع الکاری به صحنه سالن همایش های میلاد بازگشت.

آوای فردا: مهدی یراحی که به علت انتشار کلیپ «پاره سنگ» از آلبوم «سه گانه ی اجتماعی» برای برگزاری کنسرت از سوی وزارت ارشاد ممنوع الفعالیت شده بود، سرانجام پس از شش ماه سکوت اجباری به صحنه ی برج میلاد بازگشت.

یراحی که پیش از این هم از محبوبیت بالایی برخوردار بود، در مدت ممنوع الکاری نیز محبوبیت خود را از دست نداد و هوادارانش که برای اجرای زنده و پرقدرت وی لحظه شماری می کردند، تمامی بلیت های دو سانس این اجرا را در مدت زمان کوتاهی خریداری کردند.

شامگاه ۲۶ تیرماه سالن همایش های برج میلاد شاهد حضور جمع کثیری از مشتاقانی بود که برای هم خوانی با خواننده مردمی و محبوب خود منتظر بودند.

این اجرا که به همت شرکت «فرهنگ گستر صبا» به مدیریت امیر خائف زاده برگزار شد با دکور متفاوت خود که القاگر حس جنگ و ویرانی های پس از آن بود، نوید یک کنسرت متفاوت و پرهیجان را می داد.

با شمارش معکوس شمارشگرها مهدی یراحی در فضایی همانند اتاق بازجویی و با قل و زنجیری که به پایش بسته بود، به اجرای آهنگ «بی دفاع» پرداخت. وی با تغییر قسمت آخر ترانه به «برای بخشیده شدن هرگز ریا نمی کنم» و پس از تشویق هوادارانش روی صحنه و در مقابل مردم با مشت های گره زده، زانو زد.

یراحی رو به مردم حاضر در سالن از خوشحالی اش برای اجرا، پس از این دوری سخن گفت و از امیرخائف زاده بخاطر حمایت هایش تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه یراحی در میان تشویق های مردمی به اجرای قطعات خاطره انگیز «تلقین، حیک، مثل مجسمه، سرسام و نفس» پرداخت.

قطعه «خاک» که یکی از قطعات اجتماعی یراحی در واکنش به مشکلات استان خوزستان است با پخش کلیپی خاص از اتفاقات این استان به اجرا درآمد.

آهنگ های «منو رها کن، خودت خبر بیار، بی سرزمین، عطر تو، بیست و یک روز بعد، آخرین اسیر، شال گردن، انفرادی، آشوب، سال درد، غزال، من عملک، برای تو و آینه قدی» از دیگر قطعات خاطره انگیز و منتخب یراحی برای این کنسرت بودند که در تمامی آهنگ ها همراهی بی وقفه مردم مثال زدنی بود.

نکته قابل توجه در حین کنسرت تک نوازی این خواننده مستعد در هنگام خواندن قطعه های «خودت خبر بیار و سال درد» بود که نشان از توانایی مهدی یراحی در عرصه موسیقی دارد.

یراحی پس از اجرای آهنگ «آخرین اسیر» خاطر نشان کرد که در تمام مدت عدم فعالیتش این قطعه را به عشق مردم و برای آن ها زمرمه می کرد.

خالق قطعه «پاره سنگ» ضمن معرفی مهمانش از «امیرعلی بهادری» به عنوان خواننده ای مستعد یاد کرد و برای اجرای مشترک در آینده ای نزدیک، ابراز امیدواری نمود. وی همچنین از «مونابرزویی» بخاطر حضورش تشکر کرد و از او به عنوان ترانه سرایی با استعداد یاد کرد. یراحی همچنین از «مهدی کرد» بسیار تشکر کرد و از وی به عنوان تنها کسی که در مدت عدم فعالیتش مدام از حال او جویا می شد، یاد کرد.

انرژی دوست داران این خواننده در این شب بی مانند بود.
اتفاق عجيب و جالب در كنسرت مهدی يراحی هم خوانی مردم با صحنه خالی بود. پس از پايان كنسرت، مردم سالن را خالی نكردند و رو به صحنه ی خالی ترانه «پاره سنگ» را يك صدا فرياد زدند.

به علت وجود روحیه میهن پرستی در این خواننده صاحب سبک کشورمان و رفتار وی در واکنش به مسائلی که گریبانگیر مردم است، می توان یراحی را یک شخص تاثیرگذار و فعال مدنی دانست که با کنش به موقع و ایجاد حساسیت در مسئولین نسبت به این امور، باعث برداشته شدن گام های مثبت اجتماعی خواهد شد.

با توجه به قدرت یراحی در اجرا، تنظیم دقیق قطعات، هماهنگی اعضای ارکستر، کارگردانی خوب، دکور عالی و انرژی بسیار مردم، با قاطعیت می توان گفت تیم اجرایی این کنسرت به اهداف خود رسیده اند.

عظیم روحانی (گیتار اسپنیش)، انوشیروان تربتی (کیبورد)، حامد حمید زاده (گیتار باس)، علی افلاطونی (گیتار الکتریک)، دانیال دانشور (پرکاشن)، مجید رضاپور (درامز)، مینو قاسم پور (قانون)، مرسل وطنی (ساکسیفون)، بهرام کمایی (مدیراجرایی)، مریم نوابی نژاد (امور رسانه ای)، فرید ناصری(امورکارگردانی)، مهدی یراحی را در این اجرا همراهی می کردند.

گفتنی است بر اساس گفته های مهدی یراحی این کنسرت برای ۲۵ مرداد تمدید خواهد شد.

تاریخ انتشار : 20 جولای 2019     /     چاپ این صفحه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط

آخرین اخبار موسیقی ایران

گزارش تصویری کنسرت معین زندی در تهران

نخستین شب نغمه‌های اذان ایرانی برگزار شد

گزارش تصویری کنسرت فرزاد فرزین در تهران

” شب نغمه‌های اذان ایرانی ” روی صحنه می‌رود

گزارش تصویری کنسرت آرش و مسیح در تهران

پیمان ملکی خواننده تیتراژ پایانی ” به خانه برمی‌گردیم ” شد

گزارش تصویری کنسرت حامیم در تهران

روزبه بمانی در تهران به روی صحنه رفت

گزارش تصویری کنسرت مجید رضوی در تهران

آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال 1403

تور کنسرت‌های داود آزاد و دف نوازان حیران / از زنجان تا تالار وحدت

حمید البرز با «دیوونگی» به دنیای موسیقی می آید

تابلوموزیکال تار و تاریخ برای روز بزرگداشت سعدی

آثار جدید علی نبوتی به زودی منتشر می‌شود

گزارش تصویری کنسرت آرمین زارعی در تهران

تک آهنگ «بی بدن» با صدای چاوشی منتشر شد

«به نام ایران» در تالار وحدت اجرا شد

آغاز فعالیت حامد برادران با هنرمندان بین المللی

«تار و تاریخ » را در جنگل حرا تماشا کنید/ قصه یک گیاه اسطوره‌ای

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

اثر جدید فرشید کاکاوند با نام «ساقی» منتشر شد

موسیقی فولکلوریک «عاشیقی» استان مرکزی ثبت ملی شد

اجرای پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده آغاز شد

اجرای «ارکستر باس» در هجدهمین شب موسیقی ارسباران

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

تار و تاریخ با محرم اسرار در معبد آناهیتا

احتمال اجرای هنرمندان ترکیه ای و پاکستانی در تالار وحدت

تورکنسرت علیرضا قربانی در تهران به پایان رسید

معنی ضرب المثل جوینده یابنده است

برگزیدگان «موسیقی» جشن حافظ معرفی شدند

هنرمندان
آرشیو هنرمندان ...