اخبار هنرمندان موسیقی


آخرین آلبوم ها
photo 2019 06 29 17 14 08

اعجاز ترانه‌ها در برج میلاد

 

اولین کنسرت روزبه بمانی ، ۵و ۶ تیرماه ، طی چهار سانس در برج میلاد برگزار شد .

آوای فردا : روزبه بمانی ،خالق اثر “کجا باید برم” ، پس از بیست سال ، برای اولین بار در سالن همایش های برج میلاد تهران به روی صحنه رفت .

کنسرت در حالی آغاز شد که پس از قرار گرفتن نوازندگان پشت سازهایشان ، نور صحنه گرفته شد و ویدئو دکلمه ابتدایی قطعه “من حافظم” بر روی ال‌ای‌دی‌های سالن ، به نمایش درآمد. پس از چند دقیقه ، حقیقت آن به روی استیج منتقل و نور ، بر قسمتی که روزبه بمانی پشت یک میز نشسته و در حال نگارش دکلمه روی برگه‌ای بود ، متمرکز شد .

وی پس از اتمام قطعه و سلام و احوالپرسی با حضار ، گفت : « ممنون که تمام این سال‌ها از من حمایت کردید. شاید این چند قدمی که من از بک‌استیج تا روی استیج اومدم به ظاهر کم باشه اما برای من تا چهل سالگی طول کشید . دمتون گرم که اومدین … »

«بدبختی است که شاعر یک شهر باشی و عشقت نخواندت و نماند به پای تو …. » پیش درآمد ترانه “خسته شدم” ، به عنوان دومین قطعه این کنسرت ، مکمل بسیار خوبی برای جو حاکم در سالن بود و توانست حاضرین را با خود همراه کند .

پخش ویدئویی از مناظر و پیچ‌های پی در پی جاده چالوس ، نوید اجرای اثر “چالوس” را می‌داد و حضور فانوس به دستانی با چتر سیاه بر روی صحنه و انجام حرکاتی متناسب با مضمون ترانه از نکات جالب توجه اجرای زنده این قطعه بود.

“تمرین تنهایی” ، “شلیک” ، “عاشقی” ، “سلام” و “به من نگو عاشق” از جمله آثاری بودند که در ادامه طنین‌انداز شدند و همخوانی مثال زدنی حضار در طول اجرای قطعات ، به گونه‌ای مهنا بود که روزبه بمانی در پاسخ به آن ها خاطر نشان کرد :« نه اینکه برای خودم بگم ولی چقدر خوبه که شما ترانه‌ها رو از بر هستید»

کجا باید برم نقطه عطف اولین کنسرت روزبه بمانی

قطعه هیت “کجا باید برم” که مدتی پیش به عنوان سینگل ترک منتشر شد و اندکی پس از آن در قالب تیتراژ فیلم سینمایی “لاتاری” به کارگردانی «محمد حسین مهدویان» به سمع مخاطبان موسیقی رسید ، توانست نام «روزبه بمانی» را بیش از پیش در ذهن مردم حک کند. چرا که اغلب ، هنگامی که قطعه ای را می‌شنوند بیشتر از نام ترانه سرا ، به نام خواننده اهمیت می‌دهند و او را صاحب اثر می‌دانند و شاید قطعات بسیاری که مدت‌ها به عنوان اثر محبوبشان زمزمه می‌کردند ، ترانه‌ای از خالق “کجا باید برم” بود و پس از هیت شدن این سینگل ترک ، نام روزبه بمانی اعتبار دو چندانی برای آن قطعات به حساب آمد. بنابراین اجرای زنده این قطعه و استقبال حضار از آن ، نقطه عطف این کنسرت بود .

همچنین در ادامه ، وی از «رضا تاجبخش» برای نواختن پیانو آثار “بغض سی ساله” و “بدون تاریخ ، بدون امضا” روی صحنه دعوت کرد . «تاجبخش» ضمن تشکر ، در پاسخ به صحبت های ابتدایی روزبه بمانی ، خاطر نشان کرد : « در موسیقی ما ، کمی جای بعضی از اتفاقات عوض شده است ، به عقیده من روزبه در بهترین سن و میزان تجربه به روی صحنه آمده است »

“جنون” ، “یعنی تموم” ، “خودم خواستم” و “خونه قدیمی” از جمله دیگر آثار اجرا شده در این کنسرت بودند و در پایان نیز برای بار دوم ، قطعه “کجا باید برم” با تنظیمی متفاوت به اجرا رسید.

احسان نی‌زن (ویولن) ، محمد شکاری (گیتار) ، مهرداد احمدزاده (کیبورد) ، اردلان کاظمی (سینث‌سایزر)، مجید برومند (گیتار) ، سروش عمومی (درامز) ، امیر رضا جلیلی ( گیتار) ، مهسا گرجی (ویولنسل) به رهبری امیر علیزاده (پیانو) از اعضای گروه ارکستر روزبه بمانی در این کنسرت بودند .

همچنین شقایق فراهانی ، پدرام کشتکار ، علی لهراسبی ، احسان خواجه امیری، سیامک انصاری، سعید زمانی، احسان علیخانی ، علی لک پوریان ، فرزاد فرزین و سعید عرب نیز از جمله مهمانان ویژه این اجرا بودند.

شایان ذکر است این کنسرت به همت شرکت آوای هنر به مدیریت «علی جعفری» ، «علی نیکونیا» و «محمد جلیل‌پور» با حمایت «میثم عطر» برگزار شد.

منبع : اختصاصی آوای فردا

 

تاریخ انتشار : 29 ژوئن 2019     /     چاپ این صفحه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط

آخرین اخبار موسیقی ایران

«سنگ تراش» محمد مبارکی منتشر شد

گزارش تصویری کنسرت معین زندی در تهران

نخستین شب نغمه‌های اذان ایرانی برگزار شد

گزارش تصویری کنسرت فرزاد فرزین در تهران

” شب نغمه‌های اذان ایرانی ” روی صحنه می‌رود

گزارش تصویری کنسرت آرش و مسیح در تهران

پیمان ملکی خواننده تیتراژ پایانی ” به خانه برمی‌گردیم ” شد

گزارش تصویری کنسرت حامیم در تهران

روزبه بمانی در تهران به روی صحنه رفت

گزارش تصویری کنسرت مجید رضوی در تهران

آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال 1403

تور کنسرت‌های داود آزاد و دف نوازان حیران / از زنجان تا تالار وحدت

حمید البرز با «دیوونگی» به دنیای موسیقی می آید

تابلوموزیکال تار و تاریخ برای روز بزرگداشت سعدی

آثار جدید علی نبوتی به زودی منتشر می‌شود

گزارش تصویری کنسرت آرمین زارعی در تهران

تک آهنگ «بی بدن» با صدای چاوشی منتشر شد

«به نام ایران» در تالار وحدت اجرا شد

آغاز فعالیت حامد برادران با هنرمندان بین المللی

«تار و تاریخ » را در جنگل حرا تماشا کنید/ قصه یک گیاه اسطوره‌ای

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

اثر جدید فرشید کاکاوند با نام «ساقی» منتشر شد

موسیقی فولکلوریک «عاشیقی» استان مرکزی ثبت ملی شد

اجرای پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده آغاز شد

اجرای «ارکستر باس» در هجدهمین شب موسیقی ارسباران

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

تار و تاریخ با محرم اسرار در معبد آناهیتا

احتمال اجرای هنرمندان ترکیه ای و پاکستانی در تالار وحدت

تورکنسرت علیرضا قربانی در تهران به پایان رسید

معنی ضرب المثل جوینده یابنده است

هنرمندان
آرشیو هنرمندان ...