اخبار هنرمندان موسیقی


آخرین آلبوم ها
151
آرش حسینی در گفت وگو با آوای فردا

ما در سرزمین عجایب زندگی میکنیم

گفتگو درباره برنامه ها و اتفاقات هنری محسن یگانه از زبان مدیر رسانه اش_
همین که سالن کنسرت در مدت زمان استانداردی پر شود و بلیط به طرفدارانش برسد برای محسن کافیست

همیشه وقتی صحبت از محسن یگانه به میان می‌آید حرف از سال‌ها فعالیت هنری موفق و بی حاشیه است.
خالق آلبوم سکوت با صبر و سکوت و هوش خود تا امروز توانسته صدای خود را با مخاطب سخت سلیقه‌ی این روزهای بازار موسیقی همراه کند.
یگانه ای که همچنان در حال خاطره‌سازی است وقطعه «بهت قول میدم» او به بازدید چندمیلیونی در یوتیوب رسیده و رکورد پربازدید ترین موزیک ویدیوی ایرانی را شکسته است!
اجرای با قدرت او در آمریکا و ماجرای کسالت وی و دنیای این روزهای یگانه و البته سکوت و برنامه‌های آتی این هنرمند بهانه ای شد تا گفت و گوی مفصلی با آرش حسینی ‌دوست و همراه چندین ساله و البته مدیررسانه ای این هنرمند داشته باشیم.

آوای فردا: سال گذشته خبری مبنی بر از حال رفتن محسن روی استیج در کنسرت رامسر شنیدیم که بعد از چندساعت از سمت شما تکذیب شد اما موج نگرانی های طرفداران رو با خودش به همراه داشت و بعد از این اتفاق تعداد کنسرت‌های محسن کمتر شد که حرف و حدیث هایی هم در پی داشت..کلیت این اتفاق چی بود؟

محسن جان قبل از اجرای رامسر کمی کسالت داشت، اما ترجیح داد به احترام مردم روی استیج بره و تا جایی که در توانش هست برنامه رو ادامه بده، بعد از اجرای ۴،۵ قطعه با توجه به حساسیت هایی که همیشه رو سطح کیفی اجراهاش داره احساس کرد با این حال جسمی نمی‌شه برنامه رو پیش برد (ظاهرا بیماری روی حنجرش هم تأثیر گذاشته بود)… برای همین از مردم فرصت خواست که به بک استیج بیاد تا مشورت کنیم و تصمیم بگیریم، حال مساعدی نداشت و آمبولانس به سالن اومد، بعد از معاینه تشخیص دادن که باید سریع به بیمارستان منتقل شه، ضربان قلبش ۴۵ بود !!
محسن قبل از معاینه تصميم داشت که حداقل «بهت قول میدم» برای مردم اجرا شه و بعد اعلام شه که تمام پول بلیت کنسرت بهشون پس داده خواهد شد که خب بعد از تشخیص پزشک اورژانس فقط از مردم عذرخواهی و اعلام کرد که کل هزینه بلیتها بازگردانده خواهد شد… و راهی بیمارستان شدیم…

آوای فردا: بلافاصله بعدازاین اتفاق خبری هم مبنی بر بستری شدنشان منتشر شد! تا کی بستری بودن؟ و اینکه با شروع تور کنسرت هایشان سلامتی جسمی شان کنترل‌شده است؟

یک‌شب، و بعد از انجام معاینات و آزمایش‌ها دکترها اجازه مرخص شدن دادن اما قرار شد بعد از تعطیلات در تهران تحت نظر دکتر متخصص قرار بگیره که همه کارها به‌نوبت انجام شدن و فعلاً خدا رو شکر شرایط مناسبی داره…

آوای فردا: فوت حامد هاکان و حضور نداشتن همکاران قدیمی این هنرمند در مراسم خاکسپاریشون در سال گذشته حاشیه های زیادی رو به همراه داشت و سؤال خیلی ها این بود که چرا محسن یگانه دراین مراسم شرکت نکرد؟

اطرافیان و همکاران محسن یگانه کاملا به این مساله واقفن که بی هیچ تعارفی یکی از مشخصه های بارز ایشان معرفتی هست که خرج قدرشناس و قدرنشناس میکنه، بدون توقع و طلبِ جبران!… دلیل عدم حضور محسن در مراسم مرحوم هاکان سفر کاری (باکو) بود، ایشان اصلا در ایران حضور نداشت!

آوای فردا: از اونجایی که محسن یگانه در کارنامه ی کاریش همکاری های موفقی با خواننده‌های دیگه داشته می‌شه امیدوار بود که دوباره این مدل همکاری هارو در قالب ساخت ترانه و ملودی شاهد باشیم؟

بله!

آوای فردا: همکاری ۱۰۰ درصدی هست که بشه در این بازه‌ی زمانی درموردش صحبت کرد؟

صد در صد از‌ نظر ما یعنی مرحله ی پخش، و چون به مرحله پخش نرسیدیم در مورد جزییات صحبت نکنیم بهتره…

آوای فردا: محسن با ثبت دومین رکورد خودش در کنسرت های آمریکا با تمام حواشی که به دنبال داشت امروز به عنوان یکی از خواننده های موفق مجاز ایرانی در جذب مخاطب خارجی شناخته شده! دلیلش چی میتونه باشه از نظر شما و خودش؟

یکی از نکات جالب کنسرتهای خارج از کشور محسن حضور اروپایی ها، حتی لاتین ها و در کل غیر ایرانی ها در این اجراهاست، (البته این اتفاق برای کنسرتهای داخلی ایشون هم افتاده) که گاهاً پست های اینستاگرامی اونها مورد توجه طرفدارا هم قرار میگیره، بررسی کامنتها و پست ها شما رو به نتیجه دقیقی نمیرسونه، بله صدای خواننده و ملودی قطعا در اولویت هستن، اما نظرات متفاوت و جالبه .. از جنس صدا تا حس وکال و ملودی، تا تیپ و اکت صورت و حال و هوای موزیکها، هر کس نظر خودش رو داره، و البته هر چیز که هست شکر!

آوای فردا: استقبال از ویدیوی اجرای زنده ی بهت قول میدم که با وجود فیلترینگ به رکورد نزدیک 40 میلیون بازدید در یوتیوب رسیده هم می تونه یکی از دلایلش باشه؟
قطعا!
آوای فردا: به نظرتون چی باعث شد اجرای لایو بهت قول میدم به این حجم از دیده شدن و موفقیت برسه؟

با انتشار “موزیک ویدئو” پازل بهت قول ميدم تكميل شد و مخاطب رو با یک پکیج دوست داشتنی رو به رو كرد… ویدئوی لایو بهت قول میدم از لحاظ هزینه و آیتم هیچ اتفاق عجیبی ندارد، با این حال اما نکات تاثیرگذار مهمی داره، مثل سادگی پوشش محسن، اکت دلنشین و به دور از ژست های مصنوعی و سینمایی، حس صمیمیتی که چهرش منتقل میکنه، و ارتباطش با جمعیت به علاوه اجرای اون‌ها ملودی فوق‌العاده گیتار در کنار گروهش معرف بسیار مناسبی برای موزیک بهت قول میدم شد… چفت شدن ترانه با ملودی، انتخاب هوشمندانه کلمات هم آوا در جای مناسب، سیکل آکورد ساده اما تاثیرگذار، شما رو به این نتیجه میرسونه که به این ویدئو حق بدید که انقدر دوست داشته شه!

آوای فردا: با توجه به استقبالی که از این ویدیو شد محسن یگانه باز هم به ساخت موزیک ویدیو برای آثارش فکر میکنه؟

بله!

آوای فردا: فعالیت هنری محسن امروز به سمت عامه پسند بودن میره یا به سمتی که هوادار خودش‌ رو در اون‌ها حیطه پیدا کرده؟

اگر منظورتون از عامه پسند بودن همان بازاری بودن هست نه!، محسن یگانه در کل سعی میکنه این اصل که زیبایی در سادگی هست رو در آثارش هم رعایت کنه، مخصوصا بخش ترانه، اما با گذر زمان و افزایش عمر کاریش و همچنین بالا رفتن سنش حساسیت های بیشتری نسبت به انتخاب کلمات و تعابیر در ترانه ماش پیدا کرده (حتی اگر شنونده فعلا در این برهه تفاوت عجیبی احساس نکرده) و به نظر من این مسیر درنهایت باعث یک خونه تکونی اساسی در ذهن محسن یگانه خواهد شد که نتیجه رو محسوس تر از قبل خواهد کرد…

آوای فردا: پس می‌شه گفت محسن یگانه ی امروز در مقایسه با سالهای گذشته در حیطه ی نوشتن و ساختن کار برای مخاطبش محافظ کارانه قدم برمیداره؟

به شدت!

آوای فردا: چرا محسن نسبت به همکارانش کمترین فعالیت رو در فضای مجازی دارد؟

چون ایشان آرامش رو به هیاهو ترجیح می‌ده و از حاشیه فراریه، و خب حس میکنه حساسیت های جامعه مدت هاست به سمتی رفته که سخت پیش میاد حرفی بزنی یا پستی بذاری که بهت حمله نکنن یا تورو به حاشیه نبرن و ذهنت رو درگیر نکنن ..

آوای فردا: محسن سال هاست سکوت قابل توجهی در مقابل رسانه ها داشته و بیشتر کار کرده تا به اصطلاح مصاحبه!علتش چیه؟

علتش بازهم همان فراری بودن از حاشیه است …

آوای فردا: برخلاف فاصله ای که محسن از فضای مجازی داره رابطه‌ ی نزدیکش رو با طرفدارانش حفظ کرده، و فکر می‌کنم کنترل و هماهنگی حاشیه ها و اتفاق هایی که گاهی برای ایشان می افته با شماست! طی این سال‌ها اتفاق عجیبی بوده که شما و محسن رو خسته کنه؟

اتفاق عجیب که همیشه هست، ما در سرزمین عجایب زندگی میکنیم! منتهی یاد گرفتیم که هر جا احساس خستگی کردیم کمی با گاز و ترمز بازی کنیم، به جای این‌که کلا دستمون سمت ترمز دستی بره…

آوای فردا: تأثیرگذاری شما در تصمیمات محسن به‌عنوان دوست چندین ساله ی ایشون تا چه حدی است و آیا شده که انتقاد جدی بهشون داشته باشید؟

انتقاد كه بله، حد گذاری هم هیچ‌وقت وجود نداشته، ایشان در کل حرف منطقی رو میپذیره، نقدی که بر پایه‌ی منطق باشد رو قبول میکنه … البته قبول کردن یک‌طرف داستان هست و زمان اصلاح فلان موضوع طرف دوم داستان… ضمن این‌که منطقِ ذهن پیچیده محسن یگانه گاها هیچ رقمه شبیه به اون‌ها چیزی که شما الآن در ذهنتون به‌عنوان «منطق» تعریف می‌کنید نیست! در کل ذهن ایشان به‌شدت کاستومایز (شخصی‌سازی) شده است و انگار یکجاهایی خودش به انتخاب خودش بعضی نورون‌های مغزی رو زده تو هر پریزی که خواسته و به شما هم نگفته، ذهن داره کار درست و اغلب شگفت انگیزش رو انجام می‌دهد و شما نمی‌فهمید خب اگر اون‌ها الآن درسته پس این درستی که من دارم میگم چیه :)) در نتیجه شما پریشون احوال درِ اتاق کار را میبندید با فکی آویزان به سمت درب خروج فرار میکنید! (میخندد)

آوای فردا: در تمام این سال‌هایی که با محسن همکاری داشتید به اختلاف‌نظر جدی رسیدید؟؟

بله، و این اتفاق رو خیلی دوست دارم..

آوای فردا: نتیجه‌ی این اختلاف‌نظرها اغلب چیه؟

اغلب اینه که به هر طریقی به یه توافق ذهنی میرسیم، ولی مواردی هم هست که نه محسن جان کوتاه میاد نه من قانع میشم، به‌هرحال ذهن‌ها اگر مقلد کور دیگری یا دیگران نبشان دچار استراتژی‌های متفاوت و منحصربه‌فرد میشن، تو یک ارتش هماهنگ توی مغزت داری که همیشه میتونه پیشرفت کنه اگر به این باور برسی که مشاوره در عین اختلاف‌نظر نشانه‌ی پویایی ذهن توئه نه ضعفت.. و این چیزی هست که محسن در عین استقلال ذهنی و یه ارتش هماهنگ و خلاق خوب میدونه و بلده…

آوای فردا: از بین کارهایی که به‌تازگی منتشر شدن شما محسن یگانه صددرصدی رو در کدام قطعه می‌بینید؟
ورژن جدید قطعه دیوار

آوای فردا: این قطعه قبلاً در آلبوم نگاه من هم منتشرشده بود…ایده‌ی پخش دوباره‌اش با این تنظیم جدید چطوری کلید خورد؟

داستان اینجوری بود که بعد از آلبوم نگاه محسن از اجرای زنده و ارکسترال دیوار راضی نبود، برای همین درنهایت این قطعه بعد از مدتی روی استیج با پیانو اجرا شد، که موردتوجه طرفدارها قرار گرفت، تا جایی که درخواست پخش ورژن جدید دیوار با تنظیمی خلوت زیاد و زیادتر شد و محسن جان هم پذیرفت که این کار رو صرفاً برای دل هوادارانش انجام بده..

آوای فردا: با این حساب می‌تونم بپرسم که محسن یگانه تا چه حد به نظرات مخاطبان و هوادارانش فکر میکنه و بهشون عمل میکنه؟

حد قضیه رو که نمی‌شه گفت، اما اون‌ها قدری که اون‌ها دغدغه محسن یگانه رو دارند، ایشان هم دغدغه راضی نگه داشتنشون رو داره …

آوای فردا: کامنت ها و نظرات خوب و بد در فضای مجازی تا چه حد روی کار و روحیه‌ی محسن تأثیر دارن؟

حد قضیه رو که نمی‌شه گفت، اما…(می‌خندد) نظرات بدِ بی‌منطق روی روحیه ش تأثیری گذرا داره و منطقی‌ها چه مثبت چه منفی درگذر زمان روی کارش تأثیر مثبت می‌گذارند ..

آوای فردا: محسن یگانه چه فیلتری برای پخش آثارش داره؟ در انتهای مراحل تولید یه آهنگ چه چیزی باعث می شه که مطمئن به پخش اون‌ها آهنگ بشه؟

وقتی استارت ساخت اثری زده می‌شه معمولاً یک سناریوی کلی در ذهنش هست و داستان رو بر همان اساس پیش می‌برد، اگر در انتها حس کنه که تمام پیش‌فرض‌های مثبت نسبت به اثرش حالا تبدیل به واقعیت شدن و المان‌ها درست کنار هم قرار گرفتن به پخش اثر رضایت می‌دهد..

آوای فردا: در چند سال اخیر برخلاف اصرار و استقبال هواداران محسن و احتمالاً تهیه‌کنندگان برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون، گفته می‌شه محسن تمایلی به حضور در این برنامه‌ها نداشته و حتی آخرین همکاری این هنرمند رو می‌شه تیتراژ برنامه‌ی ماه‌عسل احسان علیخانی نام برد! تصمیم به این حفظ فاصله از فعالیت در تلویزیون از کی گرفته‌شده؟
از سال ۸۷_۸۸‌‌ !

آوای فردا: ممکنه که یه روزی باز شاهد همکاری ایشان یا حضورشون در برنامه‌های تلویزیونی باشیم؟

همین تلویزیون؟ (می‌خندد) بعید میدونم!

آوای فردا: محسن یگانه بارها توانایی خودشو در ترانه‌سرا بودن ثابت کرده!اما گاهی این انتقاد بهش می‌شه که چطور کسی که ترانه‌ای به سنگینی کویر می‌نویسد ترانه‌ی وابستگی رو هم می‌نویسد و منتشر میکنه؟

این سؤال خوبیه! قبلیام خوب بودن البته (می‌خندد)
ببینید من فکر می‌کنم «دائماً» کویر بودن شاید یگانه رو متفكرتر و خودش رو سرسنگین‌تر به جامعه نشون بده، یا از دور ژست هنری مقبول‌تری برای قشر به‌اصطلاح روشنفکر به نظر بیاد (که اتفاقاً سلیقه منم هست)، اما خب واقعی نیست، یگانه مثل من و‌ شما حال و هوای طبیعی داره، حداقل تا الآن که داریم باهم مصاحبه می‌کنیم.. غیرازاین کلاه گیسیه که یک روز اگر برداشته شه واقعیت کله‌ی شما لو خواهد رفت، حالا چه بحث در مورد روی کله باشد و چه توی کله.. متوجهم که یک خواننده یا یک نویسنده، ترانه‌سرا یا شاعر راوی ماجرایی عاشقانه،اجتماعی یا باقی موضوعات هست، و می‌شه همیشه نقش‌ها و فضاسازی‌های سنگین رو براي داستان برداشت و با مخاطب به اشتراك گذاشت، انتخاب محسن یگانه درست یا نادرست این بوده که واقعیتِ افکار، سواد و روحیات «خودش» رو همونجور که هست در قالب يك استراتژی مشخص که نگاه به لایه‌های مختلف جامعه داره بدونِ اغراق با مردم و طرفدارهاش به اشتراک بذاره، یک زمان نیاز دیده به سطح بیاد و وابستگی رو با ادبيات عاميانه خودش منتشر کنه و یک زمان عمق خلوت شاعرانه ش رو با قطعه کویر با دیگران به اشتراک گذاشته… نه این اداس و نه اون… هر دو هم مخاطبان خودشان رو دارن.. شما اگر یکی دو روز برحسب اتفاق با یگانه هم‌سفر باشید شوکه نخواهید شد که عه این یگانه کجا اونی که ترانه هاش رو میشنیدم کجا، شاد باشد احساسی شده باشد عصبی شه گلایه کنه، تقریباًهمه رو قبلاً در قطعاتش تا حدی حس کردید.. نمیگم این درسته یا نه، نمی‌گم کافیه یا کافی نیست، اما حقيقته… حقيقتي كه عده‌ای همراه خودشان ندارند و پشت يك ژست آن‌چنانی سنگر گرفتن…

آوای فردا: علت این فاصله‌ی طولانی بین پخش تک آهنگ‌ها چیه؟

مراقبت از قدم‌هایی که برداشته نشدنشان بهتر از اشتباه برداشته شدنشونه..

آوای فردا: از اونجایی که بعد از آلبوم نگاه من محسن یگانه سیر پخش تک آهنگ رو در پیش‌گرفته آیا شده به تهیه‌ی آلبوم هم‌فکر کنه؟

بله، منتهی سال جاری هم برای مخاطبان ایشان با تک آهنگ سپری خواهد شد.

آوای فردا: در این بازه‌ی زمانی که بازار کنسل کردن کنسرت‌ها به علت اوضاع معیشتی مردم داغ بود و خیلی از خواننده‌ها و تهیه‌کننده‌ها به‌نوعی مخالفت و موافقت خودشان رو با این قضیه مطرح کردن و مخالفین این موضوع معتقد بودن خوشحالی مردم رو نباید ازشون گرفت، محسن یگانه روزهای پرکاری رو با برگزاری تور کنسرت ماش در تهران و شهرستان‌ها که همگی با فروش بلیت فوق‌العاده خوبی روبرو بودن میگذروند، نظر محسن دراین مورد چی بوده؟ به فکر کنسل کردن اجراهایش افتاده؟ و اینکه آیا با برگزاری کنسرت خیابانی موافقه؟
به فکر کنسل کردن کنسرت‌ها به‌واسطه دلیلی که بیان کردید نه نبود چون ایشان معتقده که با این کار دردی دوا نخواهد شد، همین ماجرای برگزاری کنسرت محدودیتی بوده که برای فتحش هنرمندان زیادی از قدیم تلاش کردن، بخشی از مسببان وضع کنونی مملکت خوشحال خواهند شد که بساط کنسرت‌ها هم جمع بشه.. در مورد کنسرت خیابانی هم از خود آقا جواد سؤال کنید (با خنده)

آوای فردا: کنسرت‌های محسن یگانه از پرآهنگ‌ترین کنسرت‌های پاپ داخلی هست!اجرای ۳۵ قطعه در مدت‌زمان ۱ساعت و ۴۵ دقیقه چطوری ممکن شده و چه علتی داره؟

یک مساله خیلی خوب و البته دردسرساز در مورد کنسرت‌های محسن یگانه وجود داره، و اون‌ها هم شمار بالای قطعات هیت و خاطره‌انگیز ایشان برای مردمه… به همین دلیل درگذشته که تعداد قطعات نرمال‌تر بود هر مدل چینشی که صورت می‌گرفت باز عده‌ای سراغ فلان قطعه رو می‌گرفتند که چرا اجرا نشد، برای همین موقتاً تصمیم این شد که ۳۴،۵ قطعه منتخب از پرطرفدارترین‌ها در لیست باشد که حداقل اگر باز اعتراضی بود عزیزان نیم‌نگاهی به تعداد قطعات اجراشده و تایم کنسرت داشته باشن و با حال خوبی سالن کنسرت رو ترک کنند، که همین هم شد.

آوای فردا: آقای یگانه ثابت کرده همان‌طور که در انتشار آهنگ‌های احساسی باهوشه در پخش قطعات ۶ و ۸ هم سلیقه‌ی مخاطب رو خوب می شناسه! چرا این مدل قطعات بااینکه طرفدار زیادی هم دارن رو کمتر تولید میکنه؟

فکر می‌کنم این مسیری که تا الآن طی شده نرمال‌ترین شکل ممکن بوده، چراکه طبیعتاً متقاضیان قطعات اسلو (که یگانه با همین سبک وارد موسیقی شد) کم نیستند، از طرفی هاوس پسندها هم توقعاتی از محسن یگانه دارند، پس درمجموع با در نظر گرفتن روحیه‌ی واقعیه یگانه مسیر طبیعی طی شده ..

آوای فردا: اخیراً ویدیویی از اجرای گرگان منتشرشده که محسن از اینکه تابه‌حال در شهر خودش گنبد مجوزهای لازم برای اجرای کنسرت رو دریافت نکرده ابراز ناراحتی کرده… این درحالی‌ است که خواننده‌های زیادی به این شهر سفر کردن و کنسرت‌های خوبی هم برگزار شده! توضیحی بابت چرایی این عدم هماهنگی به شما داده‌شده است؟

بله ولی صحبت‌ها بیشتر در حد وعده وعید بود، ان شالله که عملی می‌شه..

آوای فردا: این اواخر موضوع پلی بک در کنسرت‌ها بین منتقدان موسیقی و اصحاب رسانه مطرح شد که باعث شد مخاطب‌های عادی موسیقی هم در این مورد اظهارنظر کنند و در قالب شوخی و جدی اظهارنظرهای تندی رو به یه تعدادی از خواننده‌ها داشته باشن و حتی پای وزارت ارشاد به این قضیه برای بازبینی ویدیوهای چند کنسرت باز شد ! موضع محسن یگانه دراین‌باره چی بوده؟

اصولاً محسن یگانه سرگرم کارای خودشه، واکنش‌های عجیبی نسبت به این موضوعات نداره … ، در کل صداقت با مخاطب رو میپسنده، در همین حد … وقتی تب این موضوع داغ بود هم محسن اظهارنظر خاصی نمیکرد، البته که ما قبل از ماجرای حمید هیراد عزیز میدونستیم چه افرادی در حال پلی بک خوانی هستن، و اصل ماجرا برامون عادی بود…

آوای فردا: رقابت عجیبی بین خواننده‌های قدیمی و جدید در مورد فروش بلیت‌های کنسرت و شکوندن رکوردهای زمانی خاص برای سولد اوت کردن راه افتاده که باعث شده برنامه ریزی و تبلیغات مفصل و متفاوتی برای بلیت‌فروشی و حتی اجراهاشون داشته باشن!
این در حالیه که محسن بدون فعالیت خاصی حتی در صفحه ی مجازی خودش ۱۸ سانس رو در مدت‌زمان کم در تهران سولد اوت کرد!
تا حالا شده که محسن هم خودشو در این رقابت ببینه‌ و برای تداوم داشتن این سیرصعودی برنامه ای داشته باشه؟

اتفاقاً هر بار تهیه‌کننده‌ها و عوامل اجرایی کنسرت هاش با هیجان از سرعت خوب بلیت‌فروشیش میگن و پیشنهاد مدل تبلیغات و پست گذاری بهتر در اینستاگرام رو باهاش در میون می‌گذارند که زمان بلیت‌فروشیش به زیر پانزده دقیقه برسه فقط این جمله رو تکرار میکنه: «می‌خوام چیکار؟ جنگه مگه؟» (با خنده)
همین که سالن در مدت‌زمان استانداردی پر بشه و بلیت به طرفدارهاش برسه براش کافیه، در قیدوبند عدد و رقم‌ها نیست..

آوای فردا: کم‌وزیاد شدن اجراهای محسن خط باریکی هست که شدیداً طرفدارانش به خاطر مواردی مثل سلامتیش روش حساس هستن! تصمیم‌گیری در مورد تعداد اجراها با چه کسی هست؟

تصمیم اولیه رو شرکت آوای فروهر می‌گیرد اما دست محسن یگانه هم برای قبول نکردن‌ها و کنسل کردن‌ها بازه، همکاری خوب و صمیمانه‌ای بین ایشان و شرکتی که باهاش کار میکنه وجود داره
آوای فردا: کنسرت ۳۰ و ۳۱ مردادماه با سورپرایز ویژه‌ای همراه بود، در مورد این سورپرایز واز اینکه این ایده چطور شروع شد بفرمایید؟

توی جاده داشتیم اینستاگرام رو چک می‌کردیم، رسیدیم به پستی مربوط به بیلی جوئل خواننده امریکایی که گاهی تو کنسرتاش ردیف جلوها رو نمیفروشه و روز کنسرت خریداران ردیفای عقب رو میاره جلو تا همیشه ثروتمندان صاحب بهترین صندلی های کنسرتش نباشن … این روحیه دقیقا روحیه محسن یگانه است … برای همین سریع گفت چه باحال بیا این کارو بکنیم… بعد ایده‌های دیگ‌های رو بررسی کردیم، یه ایده جالب دیگه هم داشتیم که به مرحله ی انجام نرسید، ایده بیلی جوئل رو با محمد حاتم پور در میون گذاشتیم و ایشان هم استقبال کرد و برنامه ریزی ها انجام شد و نتیجه اون‌ها اتفاقی شد که مشاهده کردید!

آوای فردا: تو روزهایی که رنگ‌و لعاب کنسرت‌ها عوض شده و از کوچک‌ترین المان‌ها برای جذب مخاطب استفاده می‌شه محسن یگانه چطور هنوز ترجیح داده سادگی خودش رو حفظ کنه؟
تغییرات در کنسرت‌های ایشان ان شالله بعد از ماه صفر انجام می‌شه، همیشه ایده‌های زیادی برای ظاهر کنسرت هاش داشته که یا افراد مسئول در اکثر موارد توان عملی کردن ایده‌ها با همان کیفیت مدنظر محسن رو نداشتن، یا زمان برای تغییرات این‌چنینی کافی نبوده، از ماجرای ویژوال و ال ای دی تا نور و دکور …

آوای فردا: نظر شما در مورد حواشی اخیر انتشار آلبوم ابراهیم محسن چاوشی چیه؟
متوجه منظورتون نمیشم

آوای فردا: همین حواشی اخذ مجوز ترانه‌ها توسط دفتر موسیقی ارشاد! شده که به مشکل مشابهی برای اخذ مجوز برای ترانه‌ها برخورد کنید؟

یه کم پروسه‌ی زمان‌بری شده فقط .. ما مشکل خاص و عجیبی تا الآن نداشتیم.. خدا رو شکر که مشکلات محسن چاووشی عزیز هم حل شد ..

آوای فردا: خیلی از ترانه‌سراها معتقدند که ماهیت ترانه‌سرایی با قطعاتی که جدیداً داره منتشر می‌شه زیر سؤال رفته ..
محسن یگانه از اونجایی که خودش مؤلف کارهای خودش هست و با ترانه‌هایی که نوشته ثابت کرده ترانه‌سرای خوبی هم هست نظرش در مورد بازار ترانه‌ی این روزها چیه؟

ایشان هم همین نظر رو داره.. ،مسیر مسیرِ خوبي نيست.. ، بگذریم..

ممنون بابت وقتی‌که در اختیارمان گذاشتید.
نکته‌ی دیگه ای هست که بخواین به‌عنوان حرف آخر این مصاحبه مطرح کنید؟

زنده باشید، حرف خاصی نیست، امیدوارم همه ما اول از بیماریِ قضاوت کردن، و بعد از شر قضاوت شدن خلاص شیم و آرامش به زندگی هممون برگرده

تاریخ انتشار : 13 اکتبر 2018     /     چاپ این صفحه
نظرات

4 پاسخ به “ما در سرزمین عجایب زندگی میکنیم”

  1. Zary گفت:

    عالی بود آرش دمت گزم ❤❤❤?????

  2. mohammad hosian گفت:

    Just yeganeh
    Mmnon az arash aziz

  3. حميد گفت:

    سه سوال،قطعه شيشو هشت قبل از عيد 97پخش ميشه يا نه؟
    البوم قراره چند سال ديگه بياد؟
    چرا كنسرت توي شهرستان دماوند كه كنار گوش تهران هست
    محسن برگذار نميكنه؟

  4. طناز گفت:

    شما هم قضاوت نکنید بک پلی بقیه خواننده هارو خخخخخخخخخخخخخخخخخخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط

آخرین اخبار موسیقی ایران

” شب نغمه‌های اذان ایرانی ” روی صحنه می‌رود

گزارش تصویری کنسرت آرش و مسیح در تهران

پیمان ملکی خواننده تیتراژ پایانی ” به خانه برمی‌گردیم ” شد

گزارش تصویری کنسرت حامیم در تهران

روزبه بمانی در تهران به روی صحنه رفت

گزارش تصویری کنسرت مجید رضوی در تهران

آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال 1403

تور کنسرت‌های داود آزاد و دف نوازان حیران / از زنجان تا تالار وحدت

حمید البرز با «دیوونگی» به دنیای موسیقی می آید

تابلوموزیکال تار و تاریخ برای روز بزرگداشت سعدی

آثار جدید علی نبوتی به زودی منتشر می‌شود

گزارش تصویری کنسرت آرمین زارعی در تهران

تک آهنگ «بی بدن» با صدای چاوشی منتشر شد

«به نام ایران» در تالار وحدت اجرا شد

آغاز فعالیت حامد برادران با هنرمندان بین المللی

«تار و تاریخ » را در جنگل حرا تماشا کنید/ قصه یک گیاه اسطوره‌ای

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

اثر جدید فرشید کاکاوند با نام «ساقی» منتشر شد

موسیقی فولکلوریک «عاشیقی» استان مرکزی ثبت ملی شد

اجرای پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده آغاز شد

اجرای «ارکستر باس» در هجدهمین شب موسیقی ارسباران

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

تار و تاریخ با محرم اسرار در معبد آناهیتا

احتمال اجرای هنرمندان ترکیه ای و پاکستانی در تالار وحدت

تورکنسرت علیرضا قربانی در تهران به پایان رسید

معنی ضرب المثل جوینده یابنده است

برگزیدگان «موسیقی» جشن حافظ معرفی شدند

بازیگران پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده معرفی شدند

اجرای عاشقانه‌هایی برای ایران در روزهای آخر اسفند

راه‌یابی ۲۰ گروه به مرحله نهایی سرود روستایی رضوی

هنرمندان
آرشیو هنرمندان ...