اخبار هنرمندان موسیقی


آخرین آلبوم ها
photo 2018 07 31 19 42 21

واکنش مثبت مسئولان موسیقی به برگزاری کنسرت خیابانی

 

تمامی نهادهای مرتبط با موسیقی به اعلام آمادگی همایون شجریان با برگزاری کنسرت خیابانی ، موافقت کردند .

آوای فردا : این روزها با شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه ، هنرمندان که همواره صدای رسایی از مردم هستند به امید شرایطی بهتر در صدد همرنگ شدن با آن ها برآمده اند.

در این میان نیز “همایون شجریان” پس از گذشت چهار ماه از پیش تولید پروژه سی ، با مشورت و تصمیم گیری تمامی عوامل ، توسط اطلاع رسانی روابط عمومی این کنسرت-نمایش آن را به حالت انتظار در آورد تا در زمانی بهتر و در روزگاری مهربان‌تر، با دلی خوش‌تر و اذهانی سبک بال‌تر در روزگاری که مردمِ شریف این مرز و بوم غم‌ها و نگرانی‌های معیشتی کمتری نسبت به حال و آینده خود داشته باشند و زمین و زمان محکم‌تری زیر پایشان باشد به مرحله‌ اجرا درآید .

حال با وجود این سابقه که 5 سال پیش در نشست خبری آلبوم “نه فرشته ام نه شیطان ” به این امر که در صورت فراهم بودن شرایط از سوی خانه موسیقی آمادگی برگزاری کنسرت خیابانی را دارد ، اشاره کرده بود ؛ با توجه به شرایط سخت معیشتی مردم بار دیگر این امر را تکرار کرد و نوشت : عزیزان، در این ایام که چون سیاوش در گذر از آتش هستیم نمی‌دانم چه کنیم تا حالمان کمی به شود، چنانچه مشکل مجوز نباشد سراپا در خدمتم تا بدون هیچ انتفاعی کنسرت خیابانی گسترده برای شما عزیزان اجرا کنم، شاید دلمان در کنار یکدیگر آرام گیرد. دوستان مهربانم، در پاسخ به پیگیری شما عزیزان به اطلاع‌تان می‌رسانم از اجرای کنسرت «ایران من» در سال گذشته که نیت کرده بودیم به قسمتی از درد و رنج زلزله‌زدگان کرمانشاه بپردازیم، چنین مقرر شد که با نظارت و همت دوست گرامی جناب متین، مجموعا چهارصد یخچال و کولر تهیه و به خانواده‌های مصیبت دیده اهدا شود. باشد که این ناقابل مقبول درگاه معشوق قرار گیرد .

به دنبال این حرکت نوع دوستانه ، نهادهای مربوطه واکنش های مثبتی نشان دادند به گونه ای که اگر اظهاراتشان پایدار باشد ، در آینده ای نزدیک شاهد به وقوع پیوستن این تصمیم همایون شجریان خواهیم بود .

*مدیریت شهری تهران ازهیچ کوششی برای اجرای این کنسرت کوتاهی نخواهد کرد

به گزارش ایسنا حجت نظری ، عضو شورای شهر تهران ، در رابطه با این کنسرت اظهار کرد : ما هر آنچه که در توان داشته باشیم برای برگزاری این کنسرت در یکی از مناطق شهر تهران انجام خواهیم داد و معتقدیم فعالیت‌های این چنینی از سوی هنرمندان می‌تواند به افزایش نشاط اجتماعی کمک کند و به همین دلیل شخصاً تلاش خواهم کرد تا شجریان مجوزهای لازم را دریافت کند تا افراد بیشتری از این فضا در پی برگزاری کنسرت بهره ببرند. شهرداری تهران تجربه‌های خوبی در برگزاری کنسرت‌های روباز در منطقه میدان مشق دارد و شخصا معتقدم اگر این کنسرت در یک منطقه جنوبی همچون بوستان آزادگان یا ولایت برگزار شود قطعا اتفاق بهتری خواهد بود چراکه لازم است در همه امور در تهران توسعه متوازن داشته باشیم و یکی از کارهایی که می‌توانیم در راستای توسعه متوازن انجام دهیم این است که مردم مناطق جنوبی هم امکان حضور در کنسرت را داشته باشند.

*ضرورت سازماندهی این امر

سید صادق طباطبایی ، عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس ، نیز در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت به این موضوع اشاره کرد : براساس مذاکرات انجام شده مقرر شد جلسه‌ای با محوریت وزارت فرهنگ و آقای حسینی معاونت هنری این وزارتخانه با حضور سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، وزارت اطلاعات و ناجا تشکیل شود تا کم و کیف این موضوع، نوع این پدیده و چگونگی گسترش آن مشخص شده و گزارش تکمیلی آن ارائه و تصمیمات لازم در این زمینه گرفته شود .

*باید مرکز موسیقی وزارت ارشاد اسلامی مجوز بدهد

حمیدرضا نوربخش ، مدیرعامل خانه موسیقی ، با اشاره به این موضوع که همایون شجریان مشاور وی به عنوان مدیرعامل خانه موسیقی است ؛ به ایسنا گفت : سابقه برگزاری کنسرت خیابانی برای هنرمندان را به این شکل نداشته‌ایم ، به هر حال در استادیوم‌های ورزشی اجراهایی داشته‌ایم. شاید منظور آقای شجریان این باشد که کنسرتی در فضایی مثل پارک برگزار کند. اگر این هنرمند آمادگی برگزاری چنین کنسرتی داشته باشد، ما نیز می‌توانیم در این زمینه کمک کنیم اما ارائه مجوز کنسرت موسیقی به ما مربوط نمی‌شود و باید مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این مجوز را بدهد.

*برگزاری جلسه ای برای بررسی جوانب

به نقل از ایسنا ؛ محمدعلی کریمی ، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ، پیرامون برگزاری این کنسرت با تایید اظهارات حجت نظری گفت : اعلام آمادگی شهرداری تهران از سوی مرکز ارتباطات و امور بین الملل به همایون شجریان اعلام شده و خوشبختانه با موافقت ایشان جلسه ای در روز چهارشنبه با حضور مسئولین فرهنگی شهرداری تهران، برای بررسی جوانب و همینطور تامین و تمهید ضرورت های اجرایی کنسرت برگزار خواهد شد و نتایج آن به اطلاع مردم و رسانه ها خواهد رسید.

*آمادگی صدور مجوز برای این کنسرت ها

روابط عمومی دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیز در ادامه به ایسنا گفت : به دنبال اعلام آمادگی برخی هنرمندان موسیقی برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی رایگان به منظور امیدافزایی و نشاط‌بخشی به قشرهای مختلف جامعه، دفتر موسیقی نیز همگام با این حرکت مثبت، برای صدور مجوز این نوع کنسرت‌ها اعلام آمادگی کرد. دفتر موسیقی ضمن تشکر از هنرمندانی که در همه فراز و فرودهای تاریخی، کنار مردم ایستاده‌اند، برای صدور سریع مجوزهایی برای این کنسرت‌ها آمادگی خود را اعلام می‌کند و امیدوار است در این راه از همکاری و همیاری سایر ارگان‌ها و نهادهای موثر به ویژه شهرداری‌های کشور و نیروی انتظامی برخوردار باشد.

شایان ذکر است همایون شجریان که رکورد پرفروش ترین آلبوم موسیقی ( نه فرشته ام ، نه شیطان ) و بیشترین تعداد مخاطب برای کنسرت-نمایش “سی” را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است ، با برگزاری این کنسرت علاوه بر حرکت نوع دوستانه ، رکوردی دیگر را نیز در کارنامه هنری خود ثبت خواهد کرد .

تاریخ انتشار : 31 جولای 2018     /     چاپ این صفحه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط

آخرین اخبار موسیقی ایران

گزارش تصویری کنسرت معین زندی در تهران

نخستین شب نغمه‌های اذان ایرانی برگزار شد

گزارش تصویری کنسرت فرزاد فرزین در تهران

” شب نغمه‌های اذان ایرانی ” روی صحنه می‌رود

گزارش تصویری کنسرت آرش و مسیح در تهران

پیمان ملکی خواننده تیتراژ پایانی ” به خانه برمی‌گردیم ” شد

گزارش تصویری کنسرت حامیم در تهران

روزبه بمانی در تهران به روی صحنه رفت

گزارش تصویری کنسرت مجید رضوی در تهران

آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال 1403

تور کنسرت‌های داود آزاد و دف نوازان حیران / از زنجان تا تالار وحدت

حمید البرز با «دیوونگی» به دنیای موسیقی می آید

تابلوموزیکال تار و تاریخ برای روز بزرگداشت سعدی

آثار جدید علی نبوتی به زودی منتشر می‌شود

گزارش تصویری کنسرت آرمین زارعی در تهران

تک آهنگ «بی بدن» با صدای چاوشی منتشر شد

«به نام ایران» در تالار وحدت اجرا شد

آغاز فعالیت حامد برادران با هنرمندان بین المللی

«تار و تاریخ » را در جنگل حرا تماشا کنید/ قصه یک گیاه اسطوره‌ای

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

اثر جدید فرشید کاکاوند با نام «ساقی» منتشر شد

موسیقی فولکلوریک «عاشیقی» استان مرکزی ثبت ملی شد

اجرای پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده آغاز شد

اجرای «ارکستر باس» در هجدهمین شب موسیقی ارسباران

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

تار و تاریخ با محرم اسرار در معبد آناهیتا

احتمال اجرای هنرمندان ترکیه ای و پاکستانی در تالار وحدت

تورکنسرت علیرضا قربانی در تهران به پایان رسید

معنی ضرب المثل جوینده یابنده است

برگزیدگان «موسیقی» جشن حافظ معرفی شدند

هنرمندان
آرشیو هنرمندان ...