اخبار هنرمندان موسیقی


آخرین آلبوم ها
photo 2018 02 24 15 58 28 7

آلبوم بی کلام «تا ابد ابری» علی جعفری پویان رونمایی شد

مراسم رونمایی دومین آلبوم علی جعفری پویان در شهرکتاب ابن سینا برگزار شد

 

آوای فردا- حمیدرضا پیرمحمدی: آیین رونمایی و جشن امضا دومین آلبوم بی کلام علی جعفری پویان نوازنده مطرح ویولن بانام «تا ابد ابری» ظهر روز جمعه 4 اسفندماه و با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه مندان به موسیقی در شهرکتاب ابن سینا برگزار شد.
آلبوم بی کلام «تا ابد ابری» از 17 قطعه به نام های نیمه پنهان، همدم، رویای شیرین، حیرانی، چهل نامه کوتاه به همسرم، سبز، قرمز، آبی، رویا، لمس عشق، زمستان گرم، خانم، بادیگارد، مردی برای تمام فصول، اشک های روان، گلناز و شکار تشکیل شده و جعفری پویان در این آلبوم آثار ده آهنگساز معاصر ایران را نوازندگی کرده است که تعدادی از این آثار برای سینما، تئاتر و تلویزیون بوده و سایر قطعات هم به صورت اختصاصی برای این مجموعه ساخته شده اند.
آثار موزیسین هایی نظیر ناصر چشم آذر، کارن همایونفر، ایمان جعفری پویان، احسان بیرقدار، علی بهادری (نویان)، رضا خسروی، آرش بادپا، احمد میرمعصومی، فرهاد هراتی و زنده یاد بابک بیات در این آلبوم گنجانده شده است.
علی جعفری پویان پیش از این آلبوم «رد انگشتان من» را به بازار عرضه کرد و در آن مجموعه آثار بیست و هفت آهنگساز ایرانی را اجرا کرده بود که مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار گرفت.
در ابتدای این مراسم علی جعفری پویان دقایقی به صحبت پرداخت و ضمن خوشامدگویی به هواداران، گفت: «در ابتدا از تمام شما عزیزان سپاسگزارم که در هر حرکتی که من انجام دادم، از من حمایت کردید. خوشحال هستم که امروز در کنار بنده هستید و دلم می خواهد از تک تک شما عزیزان تشکر کنم.»
وی ادامه داد: «این آلبوم بخش اول از مجموعه آثاری است که در سال های 1390 تا 1396 برای آهنگسازان مختلف سینما، تئاتر و تلویزیون اجرا کردم و سعی شده در این آلبوم کارهایی کنار هم قرار گیرد که فضای رومانتیک و تا حدی نوستالژیک داشته باشد. همچنین دو مجموعه بعدی به زودی منتشر خواهد شد که اطلاعات بیشتر را متعاقبا اعلام خواهم کرد. ضمن اینکه از تمام آهنگسازانی که در طی این سال ها با من فعالیت کردند و من را قابل دانستند تا کارهایشان را اجرا کنم، تشکر می کنم.»
پس از صحبت های علی جعفری پویان، تعدادی از آهنگسازانی که آثارشان در این آلبوم اجرا شده بود، به نوبت و با دعوت علی جعفری پویان دقایقی به صحبت پرداختند و سپس تندیس این آلبوم به رسم یادبود به آن ها اهدا شد.
در ابتدا آرش بادپا که با 4 قطعه در این آلبوم حضور داشت، دقایقی به صحبت پرداخت و گفت: «معمولا قطعاتی که با علی جعفری پویان ضبط می کنیم، جدای آن رفاقتی که بیرون کار است، در زمان ضبط یک قطعه فضایی ایجاد می شود که احساس می کنم که آن کار دیگر برای من نیست و قدرت نوازندگی و توانایی ایشان این را به من اغما می کند که کار را از آن خودشان کرده اند. خیلی از مواقع پیش آمده که زمانی که یک ملودی ای را نوشته ام، آنقدر دوستش نداشتم که بعد از اینکه علی جعفری پویان آن را اجرا کرده آن را دوست داشتم.»
پس از صحبت های آرش بادپا، جعفری پویان از استاد همایون رحیمیان و استاد ابراهیم لطفی که از پیشکسوتان نوازندگی ویولن هستند تقدیر و تشکر کرد و تندیس این آلبوم را به رسم یادبود به این آن ها اهدا کرد.
سپس احسان بیرقدار نیز که با یک قطعه در این آلبوم حضور داشت، لحظاتی به صحبت پرداخت و گفت: «بسیار خوشحالم از این که در این مجموعه که بسیاری از هنرمندان نامدار در آن حضور دارند، حضور داشتم. ضمن اینکه از تمام نوازندگانی که در این قطعه در کنار من بودند، تشکر می کنم.»
مانی جعفرزاده، حامی حقیقی، علی بهادری، رضا خسروی، احمد میرمعصومی، فرهاد هراتی، محمدمهدی کوهرنگی، سهراب برهمندی و فرید حامدی نیز از جمله افرادی بودند که دقایقی به صحبت پرداختند.
در اواسط این مراسم، صوتی از دکلمه علی جعفری پویان به همراه پدرش برای حضار پخش شد و پس از آن، جعفری پویان از پدر و مادرش تشکر کرد و به رسم یادبود تندیس این آلبوم را به آن ها اهدا کرد.
بخش پایانی این مراسم به امضا آلبوم اختصاص داشت و هواداران با در دست داشتن آلبوم های خود به نوبت به سمت علی جعفری پویان برای امضا رفتند و عده ای از آن ها نیز عکسی به یادگار گرفتند.

احسان کرمی، مزدا انصاری، مهدیه محمدخانی، ارسلان علیزاده، محمدحسین تفرشی، حمیدرضا دیبازر، علی پژوهشگر، بصیر فقیه نصیری و… از جمله مهمانان این مراسم بودند.

در ادامه عکس های این مراسم را از نگاه دوربین «علیرضا حق گو» مشاهده می کنید.

منبع: اختصاصی آوای فردا

تاریخ انتشار : 24 فوریه 2018     /     چاپ این صفحه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط

آخرین اخبار موسیقی ایران

مهدی ایوبی: پنجمین جایزه افشین یداللهی برگزار می‌شود

«سنگ تراش» محمد مبارکی منتشر شد

گزارش تصویری کنسرت معین زندی در تهران

نخستین شب نغمه‌های اذان ایرانی برگزار شد

گزارش تصویری کنسرت فرزاد فرزین در تهران

” شب نغمه‌های اذان ایرانی ” روی صحنه می‌رود

گزارش تصویری کنسرت آرش و مسیح در تهران

پیمان ملکی خواننده تیتراژ پایانی ” به خانه برمی‌گردیم ” شد

گزارش تصویری کنسرت حامیم در تهران

روزبه بمانی در تهران به روی صحنه رفت

گزارش تصویری کنسرت مجید رضوی در تهران

آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال 1403

تور کنسرت‌های داود آزاد و دف نوازان حیران / از زنجان تا تالار وحدت

حمید البرز با «دیوونگی» به دنیای موسیقی می آید

تابلوموزیکال تار و تاریخ برای روز بزرگداشت سعدی

آثار جدید علی نبوتی به زودی منتشر می‌شود

گزارش تصویری کنسرت آرمین زارعی در تهران

تک آهنگ «بی بدن» با صدای چاوشی منتشر شد

«به نام ایران» در تالار وحدت اجرا شد

آغاز فعالیت حامد برادران با هنرمندان بین المللی

«تار و تاریخ » را در جنگل حرا تماشا کنید/ قصه یک گیاه اسطوره‌ای

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

اثر جدید فرشید کاکاوند با نام «ساقی» منتشر شد

موسیقی فولکلوریک «عاشیقی» استان مرکزی ثبت ملی شد

اجرای پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده آغاز شد

اجرای «ارکستر باس» در هجدهمین شب موسیقی ارسباران

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

تار و تاریخ با محرم اسرار در معبد آناهیتا

احتمال اجرای هنرمندان ترکیه ای و پاکستانی در تالار وحدت

تورکنسرت علیرضا قربانی در تهران به پایان رسید

هنرمندان
آرشیو هنرمندان ...