اخبار هنرمندان موسیقی


آخرین آلبوم ها
photo 2018 02 06 20 26 49

انتقاد مانی رهنما از وضعیت موسیقی پاپ

مانی رهنما در نشست رسانه ای خود از برگزاری کنسرت با رویکردی متفاوت خبر داد

آوای فردا- حمیدرضا پیرمحمدی: نشست رسانه ای کنسرت بزرگ مانی رهنما خواننده موسیقی پاپ کشورمان، صبح روز سه شنبه 17 بهمن ماه با حضور این خواننده، رضا تاجبخش (رهبر ارکستر)، محمدرضا عقیلی (تنظیم کننده قطعات)، صبا راد (تهیه کننده)، محمد گوهری نژاد (سرمایه گذار) و بابک صحرایی و همچنین جمعی از اصحاب رسانه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

در ابتدای این نشست بابک صحرایی ضمن خوشامدگویی به اصحاب رسانه، دقایقی به صحبت پرداخت و گفت: «حدود بیست سال از فعالیت حرفه ای مانی رهنما می گذرد و کنسرت ایشان از نظر رعایت استانداردها توسط این خواننده اهمیت دارد که تعدادکمی از خوانندگان آن ها را رعایت می کنند. همچنین وی قطعات خوبی را در این سال ها تولید کرده و شاگردان فراوانی را پرورش داده است.»
پس از صحبت های بابک صحرایی، مانی رهنما نیز ضمن خوشامدگویی به اصحاب رسانه گفت: «تمام خوانندگانی که در حال حاضر در این عرصه فعالیت می کنند را دوست دارم و ریزه کاری های هنری شان را می بینم و خوانندگان جدید و جوانان این عرصه را فردا دارم و نه تنها با کسی مشکلی ندارم، بلکه در بسیاری از موارد با این عزیزان در تماس هستم و درباره مسائل مختلف گفتگو می کنم. بعد از فوت بابک بیات خیلی ها فکر می کردند که دوره کاری من و سایر دوستان از جمله حمید حامی تمام می شود در حالی که واقعا این طور نبود و در زمانی که همه به موسیقی الکترونیک رو آوردند، من به پیانو و آواز پرداختم و در این راه افرادی چون بابک صحرایی نیز کمک بسیار قابل توجهی کردند.»
وی ادامه داد: «در کنسرت پیش رو رویکرد ما به موسیقی کاملا متفاوت است و ضمن اجرای قطعاتی که بیشترین استقبال را داشته است، تلاش داریم فضای متفاوتی را پیش روی مخاطبان قرار دهیم که امیدوارم با حمایت و توجه محمدرضا عقیلی و رضا تاجبخش مخاطبان کنسرت با کیفیتی را شاهد باشند.»
رهنما در ادامه در مورد تاخیر بیش از اندازه در انتشار آلبوم جدیدش بانام «با خودم می رقصم» خاطر نشان کرد: «متاسفانه چندی پیش یک سرمایه گذار حاضر شد که در انتشار آلبوم حضور موثری داشته باشد اما برخی از مشکلات که در برنامه های کاری او به وجود آمد باعث شد موفق به همکاری با وی نشویم. پس از این اتفاق برای من یک مشکل در حنجره پیش آمد که زمانی نزدیک به دو سال مجبور به سکوت شدم اما بعد از این ماجراها علی اوجی به عنوان تهیه کننده با ما قرارداد بست و تاکنون نیز هیچ مشکلی درباره انتشار آلبوم به وجود نیامده است. این آلبوم بسیار متفاوت تر از کارهای قبلی ام است و به اعتقاد من راه جدیدی در عرصه موسیقی پاپ است. انشالله اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، آلبوم جدیدم بانام «با خودم می رقصم» نهایتا تا اردیبهشت ماه سال آینده منتشر خواهد شد. ضمن اینکه آهنگسازی این آلبوم برعهده برادرم بهنام رهنما است و در کنسرت پیش رو سعی خواهیم کرد دوقطعه از این آلبوم را اجرا کنیم.»
وی همچنین در بخش دیگری از این نشست به حاشیه‌های پیش آمده از حضورش در برنامه «دورهمی» و شایعه حذف 40 دقیقه از صحبت های وی در این برنامه و همچنین ارتباط دعوت از خوانندگانی که چند روز بعد از حضور در این برنامه کنسرت می گذارند، تصریح کرد: «من و همسرم صبا راد اصلا قرار نبود که در برنامه «دورهمی» درباره کنسرت توضیحاتی را ارائه دهیم و اینکه گفته می شود 40 دقیقه از گفتگوی ما در این برنامه روی آنتن حذف شده، به هیچ وجه صحت ندارد. ما از خیلی پیش تر برای برگزاری کنسرت برنامه ریزی کردیم و به نظر من هیچ اشکالی ندارد که من به یاری دوستانی چون علی اوجی در برنامه دورهمی حضور داشته باشم. مطمئن باشید که این حضور صرفا برای معرفی آلبوم جدید بود و ارتباطی به برگزاری کنسرت پیش رو نداشت.»
خواننده قطعه مرسدس در مورد عدم حضورش در سی و سومین دوره جشنواره موسیقی فجر گفت: «موسیقی پاپ در جشنواره موسیقی فجر را از سال 1377 ما راه انداختیم و در آن جشنواره پس از بیست سال نداشتن موسیقی پاپ، این بخش هم در جشنواره موسیقی فجر راه اندازی شد. این که چرا من در جشنواره حضور ندارم را باید مدیران این جشنواره توضیح دهند.»
رهنما در بخش دیگری از صحبت های با انتقاد از شرایط این روزهای ملودی سازی در موسیقی پاپ گفت: «کپی برداری از ملودی های یونانی و ترکیه ای خسته کننده شده است. متاسفانه برخی موسیقی ها دیگر شکل موسیقی ندارد و تبدیل به نوحه شده است البته که مرثیه و نوحه جایگاه والایی دارد اما در موسیقی باید چارچوب بندی درستی داشته باشد و متاسفانه کمی از موسیقی و مسیر درست ملودی سازی خارج شده ایم که من بر این باور هستم بازگشت به موسیقی ارزشمند ایرانی وظیفه همه ماست.»
مانی رهنما در پایان درباره شرایط برگزاری کنسرت در سالن همایش های ایرانیان نیز این گونه توضیح داد: «فارغ از تسهیلاتی که به لحاظ اجاره سالن داشتیم، اما مجید پیرایش مدیریت سالن ایرانیان با شرایطی کاملا منعطف تسهیلات دیگری را در اختیار ما قرار داد که ارزشی معادل 100 میلیون تومان است. البته ما قبل از برنامه ریزی برای برپایی کنسرت در سالن همایش های ایرانیان به سالن های دیگر هم مراجعه کردیم که در کمال تعجب و البته خوشحالی تمام این سالن ها پر بودند و ما موفق به برگزاری کنسرت در این مکان ها نشدیم.»
رضا تاجبخش رهبر ارکستر و نوازنده پیانو این کنسرت در بخش دیگری از این نشست گفت: «در زمانی که بسیاری از خوانندگان بخش هایی که آوازها را در کنسرت ها پلی بک می کنند، آقای رهنما تمام آوازها را از جای اصلی اش می خواند و حتی حاضر نیست نیم پرده هم پایین تر بخواند. مانی رهنما را با خوانشش می شناسیم اما ملودی های او از بهترین هاست.»
محمدرضا عقیلی تنظیم کننده قطعات این کنسرت نیز دقایقی به صحبت پرداخت و گفت: «اجرای این کنسرت با ارکستری متشکل از سازهای زهی و کلاسیک و سازهای مرتبط با موسیقی الکترونیک خواهد بود.البته با توجه به شرایط این روزهای اجراهای زنده موسیقی پاپ ما کار سختی را انجام می دهیم اما امیدوارم این راهی که برای اجرای یک کنسرت با کیفیت انتخاب کردیم، بتواند مورد توجه قرار گیرد.»
وی همچنین در مورد برگزاری جشنواره موسیقی فجر گفت: «متاسفانه در جشنواره موسیقی فجر مسابقه ای برگزار نمی شود و هیئت داورانی وجود ندارد که اجراها را بررسی کند و دعوت از خوانندگان صرفا برای فروش بلیت ها و درآمدزایی است.»
عقیلی در پایان در مورد کیفیت صدا سالن همایش ایرانیان گفت: «در چند سال گذشته سالن میلاد نمایشگاه صدای خوبی نداشته است همچنین در برج میلاد نیز مشکل صدا وجود داشت که به دلیل کثرت کنسرت های خوانندگان، این مشکل حل شد و باید در سالن همایش های ایرانیان هم این اتفاق رخ دهد.»
محمد گوهری نژاد مدیرعامل شرکت ساره خودرو و سرمایه گذار این کنسرت نیز در بخش دیگری از این نشست گفت: «اتفاق ویژه ای در کنسرت مانی رهنما رخ خواهد داد و او با شور و عشقش من را ترغیب به فعالیت با وی کرد. تاثیر موسیقی در زندگی انسان را نمی توان جدا از زندگی روزمره دانست.»
صبا راد همسر مانی رهنما نیز در پایان این نشست اظهار داشت: «مانی رهنما هرگز کم کار نبوده و همیشه فعال بوده است اما شاید فرصت انتشار آنچه که ساخته شده پیش نیامده است. اتفاقات خوبی پیش رو است و سال آینده سال پرباری خواهد بود و خبرهای متعددی را از فعالیت های متنوع و متعدد مانی رهنما خواهد شنید. ایشان هنرجویانی در عرصه آواز دارند که به آن ها آواز آموزش می دهند و آهنگسازی آلبوم های هنرجوها را برعهده دارند. بعد از آلبوم «با خودم می رقصم»، آلبوم دیگری را با آهنگسازی خودشان و برادر بزرگوارشان بهنام رهنما در دست تولید دارند که اشعار این آلبوم از سروده های بابک صحرایی است. همچنین تعداد زیادی تک قطعه هم در دست تولید است که به زودی منتشر خواهد شد.»
در پایان این نشست نیز مانی رهنما قطعه «کجا به خنده می رسیم» را با همراهی پیانو «رضا تاجبخش» اجرا کرد.
گفتنی است؛ کنسرت بزرگ مانی رهنما با اجرای صبا راد و به رهبری رضا تاجبخش، ساعت 19 روز جمعه 4 اسفندماه در سالن همایش های ایرانیان برگزار می شود و علاقه مندان جهت تهیه بلیت می توانند از هم اکنون به سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com مراجعه نمایند.

در ادامه عکس‌های این نشست را از نگاه دوربین «سوگند رئیسی» مشاهده می‌کنید.

منبع: اختصاصی آوای فردا

  • برچسب ها
تاریخ انتشار : 6 فوریه 2018     /     چاپ این صفحه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط

آخرین اخبار موسیقی ایران

گزارش تصویری کنسرت آرش و مسیح در تهران

پیمان ملکی خواننده تیتراژ پایانی ” به خانه برمی‌گردیم ” شد

گزارش تصویری کنسرت حامیم در تهران

روزبه بمانی در تهران به روی صحنه رفت

گزارش تصویری کنسرت مجید رضوی در تهران

آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال 1403

تور کنسرت‌های داود آزاد و دف نوازان حیران / از زنجان تا تالار وحدت

حمید البرز با «دیوونگی» به دنیای موسیقی می آید

تابلوموزیکال تار و تاریخ برای روز بزرگداشت سعدی

آثار جدید علی نبوتی به زودی منتشر می‌شود

گزارش تصویری کنسرت آرمین زارعی در تهران

تک آهنگ «بی بدن» با صدای چاوشی منتشر شد

«به نام ایران» در تالار وحدت اجرا شد

آغاز فعالیت حامد برادران با هنرمندان بین المللی

«تار و تاریخ » را در جنگل حرا تماشا کنید/ قصه یک گیاه اسطوره‌ای

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

اثر جدید فرشید کاکاوند با نام «ساقی» منتشر شد

موسیقی فولکلوریک «عاشیقی» استان مرکزی ثبت ملی شد

اجرای پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده آغاز شد

اجرای «ارکستر باس» در هجدهمین شب موسیقی ارسباران

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

تار و تاریخ با محرم اسرار در معبد آناهیتا

احتمال اجرای هنرمندان ترکیه ای و پاکستانی در تالار وحدت

تورکنسرت علیرضا قربانی در تهران به پایان رسید

معنی ضرب المثل جوینده یابنده است

برگزیدگان «موسیقی» جشن حافظ معرفی شدند

بازیگران پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده معرفی شدند

اجرای عاشقانه‌هایی برای ایران در روزهای آخر اسفند

راه‌یابی ۲۰ گروه به مرحله نهایی سرود روستایی رضوی

پیمان خازنی موسیقی نمایش «مجنون آن لیلی» را روی صحنه می‌برد

هنرمندان
آرشیو هنرمندان ...