اخبار هنرمندان موسیقی


آخرین آلبوم ها
IMG 20180105 174302

خانه ترانه زادروز دکتر افشین یداللهی را جشن گرفت

فرهنگسرای ارسباران میزبان جشن میلاد دکتر افشین یداللهی بود


آوای پاپ_سوگند امینی: جشن میلاد دکتر افشین یداللهی عصر روز پنجشنبه 14 دی ماه با حضور هنرمندان و جمعی از علاقه مندان به موسیقی و با اجرای موسیقی رستاک حلاج در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حسین غیاثی و مهدی ایوبی به حاضران در سالن خوش آمد و تولد دکتر افشین یداللهی را تبریک گفتند.

سپس مهدی ایوبی دقایقی به صحبت پرداخت و گفت: «امروز اینجا دور هم جمع شدیم تا تولد کسی که بخش بزرگی از تاریخ ترانه بعد از انقلاب ما، نقدو ترانه ما و آن چه در مسیر 15ساله ترانه گذشته ی ما رخ داده را جشن بگیریم. کسی که اگر نبود، قطعا خیلی از ترانه های خوش و خوبی که در این سال‌ها شنیدیم متولد نمی‌شدند.»
پس از صحبت های مهدی ایوبی، نوبت به نقد ترانه ها رسید و مسعود نظرخان، سمانه نوریان، علی منصوری، رومینا هوشمند، فرهاد فکور، آدینه مصطفی زاده، محمد درویش و ساره تاجیک از جمله کسانی بودند که در این بخش به شعر خوانی پرداختند و آثار آن ها مورد بررسی قرار گرفت.

در بخش دیگر این مراسم آقای سلیمانی مدیریت فرهنگسرای ارسباران به پشت تریبون آمد و دقایقی به صحبت پرداخت و گفت: «تشکر می‌کنم از کسانی که در این یک سالی که از فوت ناگهانی دکتر افشین یداللهی می‌گذرد، ما را تنها نگذاشتند و دلگرمی این عزیزان باعث شد انرژی کافی داشته باشیم و این برنامه را هر دو هفته یک بار ادامه دهیم و تشکر ویژه ای دارم از کسانی که در اين یک سال تلاش زیادی کردند تا چراغ این خانه همیشه روشن باشد. روزبه بمانی، مهدی ایوبی، امیر توده فلاح، حسین علیشیری، علی ایلیا، صابر قدیمی، حمیدرضا صمدی و بسیاری از دوستانی که در این راه تلاش زیادی کردند.»

پس از صحبت های مدیریت فرهنگسرای ارسباران، مهدی ایوبی از زحمات روزبه بمانی در یک سال گذشته تشکر کرد و گفت: «من همین جا می‌خواهم از طرف خودم و تمام دوستانم یک تشکر داشته باشم از کسی که واقعا بدون هیچ چشم داشتی وقت، اسم و گذشته اش را به خاطر خانه ای که در آن کار کرده بود و در آن ترانه سروده بود و چیزهای زیادی یاد گرفته بود و همینطور یاد داده بود، گذاشت و بعد از یک سال که خانه ترانه را بدون دکتر یداللهی اجرا می‌کنیم، با تمام دلش می آید. از طرف تمام دوستان می‌گویم که اگر همراهی روزبه بمانی نبود ما الان اینجا نبودیم.»

سپس روزبه بمانی نیز دقایقی به صحبت پرداخت و گفت: «من فکر می‌کنم این جلسه با انرژی دوستانی که در این یک سال همراه ما بودند جلو می‌رود و امیدوارم چراغ این خانه همیشه روشن بماند به دلیل اینکه فکر می‌کنم در رأس آن دکتر افشین یداللهی سال‌ها زحمت کشیدند تا ترانه سرایان بسیار خوبی به کشور معرفی شوند. من فکر می‌کنم خانه ترانه علی رغم تمام اختلاف سلیقه ها در فضای ادبیات ما یکی از پویا ترین و مسائلی که در آن وجود داشته است، یکی از جاهایی بوده که واقعا می‌شود از آن یاد کرد.»

در اواسط این برنامه کلیپی از کارهای دکتر افشین یداللهی پخش شد که حاضران در سالن را تحت تاثیر خود قرار داد.
پس از پخش این کلیپ، عمران میری به روی صحنه آمد و خاطره ای طنز برای حضار نقل کرد و آن را به روح دکتر افشین یداللهی تقدیم کرد.

در بخش دیگر این مراسم آرش یداللهی برادر دکتر افشین یداللهی از برگزاری مراسم جشن میلاد برادرش در بهشت زهرا خبر داد و گفت: «21 دی ماه تولد افشین یداللهی است و تصمیم گرفتیم از طرف خانواده جشنی در کنار مزار ایشان بگیریم اما به دلیل اینکه تولد ایشان همزمان با جلسه بعدی خانه ترانه می‌باشد، تصمیم گرفتیم این مراسم را در تاریخ 22 دی ماه و از ساعت 15 الی 17 در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار کنیم.»

در اواخر این مراسم امیر توده فلاح، میثم یوسفی، صابر قدیمی، حسین غیاثی و حسن علیشیری ترانه هایی به یاد دکتر افشین یداللهی خواندند.
همچنین روزبه بمانی نیز ترانه بازی کودکانه را خواند و گفت: «میلاد دکتر یداللهی را به ترانه و موسیقی سرزمینم تبریک می‌گویم. شاید نبود افشین یداللهی برای ما تلخی های زیادی دارد اما نکاتی را به من یاد داد. شاید این موضوع خیلی کلیشه ای باشد که زنده بودن انرژی یک نفر چنین می‌تواند یک جلسه را پا برجا نگه دارد و آدم ها را با هم متحد کند و از انرژی های منفی ای که شاید پیش از آن بیرون بیایم و هدفمان این باشد که جلسه را زنده نگه داریم و آموخته هایمان را در اختیار دیگران قرار دهیم. من هنوز باور نمی‌کنم که دکتر یداللهی دیگر در جمع ما نیست اما خوشحالم که من جای ایشان نیامدم چون هیچ کس نمی‌تواند جای او باشد.»

این مراسم با اجرای قطعه ای از رستاک حلاج که به یاد دکتر افشین یداللهی ساخته بود، به پایان رسید.

خانواده دکتر افشین یداللهی، پرستو صالحی، اشکان خشایی،امین قباد، پرسا مقدس و… از جمله مهمانان این مراسم بودند.

منبع:اختصاصی آوای پاپ

 

تاریخ انتشار : 5 ژانویه 2018     /     چاپ این صفحه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط

آخرین اخبار موسیقی ایران

” شب نغمه‌های اذان ایرانی ” روی صحنه می‌رود

گزارش تصویری کنسرت آرش و مسیح در تهران

پیمان ملکی خواننده تیتراژ پایانی ” به خانه برمی‌گردیم ” شد

گزارش تصویری کنسرت حامیم در تهران

روزبه بمانی در تهران به روی صحنه رفت

گزارش تصویری کنسرت مجید رضوی در تهران

آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال 1403

تور کنسرت‌های داود آزاد و دف نوازان حیران / از زنجان تا تالار وحدت

حمید البرز با «دیوونگی» به دنیای موسیقی می آید

تابلوموزیکال تار و تاریخ برای روز بزرگداشت سعدی

آثار جدید علی نبوتی به زودی منتشر می‌شود

گزارش تصویری کنسرت آرمین زارعی در تهران

تک آهنگ «بی بدن» با صدای چاوشی منتشر شد

«به نام ایران» در تالار وحدت اجرا شد

آغاز فعالیت حامد برادران با هنرمندان بین المللی

«تار و تاریخ » را در جنگل حرا تماشا کنید/ قصه یک گیاه اسطوره‌ای

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

اثر جدید فرشید کاکاوند با نام «ساقی» منتشر شد

موسیقی فولکلوریک «عاشیقی» استان مرکزی ثبت ملی شد

اجرای پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده آغاز شد

اجرای «ارکستر باس» در هجدهمین شب موسیقی ارسباران

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

تار و تاریخ با محرم اسرار در معبد آناهیتا

احتمال اجرای هنرمندان ترکیه ای و پاکستانی در تالار وحدت

تورکنسرت علیرضا قربانی در تهران به پایان رسید

معنی ضرب المثل جوینده یابنده است

برگزیدگان «موسیقی» جشن حافظ معرفی شدند

بازیگران پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده معرفی شدند

اجرای عاشقانه‌هایی برای ایران در روزهای آخر اسفند

راه‌یابی ۲۰ گروه به مرحله نهایی سرود روستایی رضوی

هنرمندان
آرشیو هنرمندان ...