اخبار هنرمندان موسیقی


آخرین آلبوم ها
photo 2018 01 03 02 28 57 3

تجلیل از سالار عقیلی در جشن دوازدهمین سالگرد تاسیس کانون ادبی زمستان

جشن دوازدهمین سالگرد تاسیس کانون ادبی زمستان در تالار ایوان شمس برگزار شد

آوای پاپ- حمیدرضا پیرمحمدی: جشن بزرگ دوازدهمین سالگرد تاسیس کانون ادبی زمستان، روز سه شنبه 12 دی ماه و با حضور هنرمندان و مفاخر فرهنگی کشور در تالار ایوان شمس برگزار شد.
بخش نخست این مراسم که سجاد عزیزی آرام اجرای آن را برعهده داشت، به شعرخوانی اختصاص داشت و سعید بیابانکی، مهرنوش قربانعلی، سعید دبیری، غلامرضا طریقی، ناصر فیض، احسان افشاری، صابر قدیمی، مصطفی رحماندوست، عبدالجبار کاکایی، بهروز یاسمی، علیرضا بدیع، سید مهدی موسوی میرکلایی و گروس عبدالملکیان به شعرخوانی پرداختند که به هرکدام از مهمانان یک شاخه گل تقدیم شد.
بخش دوم برنامه به تجلیل از سالار عقیلی اختصاص داشت و هرمز علیپور، ابوالفضل صادقی نژاد، بابک زرین، حریر شریعت زاده و سالار عقیلی با دعوت سجاد عزیزی آرام به روی صحنه آمدند و از سالار عقیلی بابت سال ها فعالیت در عرصه موسیقی تجلیل شد و تندیس این برنامه نیز به ایشان اهدا شد.
سپس هرمز علیپور شاعر بنام کشور دقایقی به صحبت پرداخت و گفت: «امیدوارم بنده اگر روزی یک مقدار ارزش داشته باشم، با تمام خلوص دعا می کنم که همیشه ما در کنار هم باشیم و خوشحال باشیم.برای تمام دوستان و تمام مردم جامعه ارزوی موفقیت دارم.بدون شک هنرمندان ما در دل مردم ما جا دارند اما آنچه که می ماند، صدا، اثر و موجودیت بخش الهی انسان هایی که در وجودشان بدیعت نهاده شده است.»
حریر شریعت زاده نوازنده پیانو و همسر سالار عقیلی نیز لحظاتی به صحبت پرداخت و در مورد برگزاری مراسم تجلیل از سالار عقیلی گفت: «خیلی خوشحال هستم که امشب در این جمع هستم.من همیشه به عنوان یک طرفدار عاشقانه ایشان را دوست داشتم اما هم اکنون می خواهم اقرار کنم که من و پسرم خیلی به ایشان افتخار می کنیم و خیلی خوشحالم که همسر سالار عقیلی هستم.»
سپس بابک زرین آهنگساز مطرح کشور نیز لحظاتی به صحبت پرداخت و در مورد شخصیت سالار عقیلی گفت: «خیلی خوشحال هستم که بعد از مدت ها دوباره در جشن کانون ادبی زمستان حضور دارم.سالار عقیلی دوست بسیار خوبی هستند و صدای بسیار خوبی هم دارند و خوشحال هستم که امروز از ایشان تجلیل شد.سالار عقیلی جزو خواننده هایی است که در اجرای کارهایش بسیار نترس است و برخلاف بسیاری از دوستانی که در این عرصه فعالیت می کنند، کلماتی که در شعر و ترانه تازه باشد از آن ها استقبال می کند.به عنوان مثال قطعاتی مانند قطعه «وطنم» که در سال 1388 تولید کردیم، شاید اولین مدل کاری بود که به صورت موسیقی پاپ ایرانی اجرا شد.»
ابوالفضل صادقی نژاد آهنگساز آلبوم «از تنهایی گریه مکن» نیز دقایقی به صحبت پرداخت. پس از صحبت های صادقی نژاد، سالار عقیلی دقایقی به صحبت پرداخت و گفت: «از کانون ادبی زمستان بابت برگزاری این مراسم تشکر می کنم.اگر امروز در این جایگاه هستم مدیون تمام ترانه سراها و آهنگسازانی هستم که در این عرصه همراه من بودند.آثار زیادی را با آهنگسازی بابک زرین انجام دادیم که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و همچنین از تمام آهنگسازان دیگری که قطعات بنده را ساختند نیز تشکر ویژه ای می کنم.همچنین زنده یاد دکتر افشین یداللهی آثاری را برجای گذاشتند که شاید سال های سال نمونه ای از این آثار وجود نداشته باشد.»
سپس این خواننده قطعه «ایران» با ترانه ای از زنده یاد دکتر افشین یداللهی و آهنگسازی بابک زرین را با همراهی پیانو حریر شریعت زاده اجرا کرد.
پس از اجرای سالار عقیلی، نماهنگی از جلسات هفتگی کانون ادبی زمستان از دی ماه سال 1395 تا به امروز برای حضار داخل سالن پخش شد.
بخش سوم این برنامه به اجرای زنده موسیقی اختصاص داشت و در ابتدا رضا تاجبخش به روی صحنه آمد و قطعه «غریبانه» با صدای «حمید غلامعلی» را با پیانو اجرا کرد. سپس محمدرضا مقدم به روی صحنه آمد و با همراهی پیانو وحید مهراد، دو قطعه را اجرا کرد.
در بخش دیگر این مراسم کاوه آفاق با تشویق حضار به روی صحنه آمد و با همراهی پیانو آرمان مهربان، قطعات «شال» و «دل» را اجرا کرد.
پس از اجرای کاوه آفاق، محسن مهاجر نوازنده هارمونیکا به روی صحنه آمد و دقایقی به تکنوازی پرداخت.
در اواخر برنامه شهرام شکوهی با دعوت سجاد عزیزی آرام به روی صحنه آمد و خاطره ای نقل کرد.
در پایان این مراسم نیز کیک دوازدهمین سالگرد تاسیس کانون ادبی زمستان به روی صحنه آورده شد و توسط مهمانان برنامه بریده شد و طبق اعلام سجاد عزیزی آرام، این کیک به آسایشگاه کودکان «آسمان» جایی که کودکان بی سرپرست در آن حضور دارند اهدا شد.همچنین آرمان مهربان نیز قطعه «تولد مبارک» را با پیانو نواخت.
گرفتن عکس یادگاری مهمانان برنامه حسن ختام این مراسم بود.
دکتر محمدرضا چراغعلی، شهره سلطانی، کامران مولایی، ملیکا تهرانی، ماکان شیرازی، فردین ناجی، یاسین ترکی، بهزاد فراهانی،

محمدرضا عیوضی، توحید و حامد کاظمی، فریبا وکیلی، پرسا مقدس و آرش نصیری از جمله مهمانان این مراسم بودند.
در ادامه تصاویر زیبای این مراسم را از دریچه نگاه امین جلیلوند مشاهده می کنید.

اختصاصی آوای پاپ

تاریخ انتشار : 3 ژانویه 2018     /     چاپ این صفحه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط

آخرین اخبار موسیقی ایران

گزارش تصویری کنسرت بهنام بانی در تهران

گزارش تصویری کنسرت حامیم در تهران

مهدی ایوبی: پنجمین جایزه افشین یداللهی برگزار می‌شود

«سنگ تراش» محمد مبارکی منتشر شد

گزارش تصویری کنسرت معین زندی در تهران

نخستین شب نغمه‌های اذان ایرانی برگزار شد

گزارش تصویری کنسرت فرزاد فرزین در تهران

” شب نغمه‌های اذان ایرانی ” روی صحنه می‌رود

گزارش تصویری کنسرت آرش و مسیح در تهران

پیمان ملکی خواننده تیتراژ پایانی ” به خانه برمی‌گردیم ” شد

گزارش تصویری کنسرت حامیم در تهران

روزبه بمانی در تهران به روی صحنه رفت

گزارش تصویری کنسرت مجید رضوی در تهران

آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال 1403

تور کنسرت‌های داود آزاد و دف نوازان حیران / از زنجان تا تالار وحدت

حمید البرز با «دیوونگی» به دنیای موسیقی می آید

تابلوموزیکال تار و تاریخ برای روز بزرگداشت سعدی

آثار جدید علی نبوتی به زودی منتشر می‌شود

گزارش تصویری کنسرت آرمین زارعی در تهران

تک آهنگ «بی بدن» با صدای چاوشی منتشر شد

«به نام ایران» در تالار وحدت اجرا شد

آغاز فعالیت حامد برادران با هنرمندان بین المللی

«تار و تاریخ » را در جنگل حرا تماشا کنید/ قصه یک گیاه اسطوره‌ای

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

اثر جدید فرشید کاکاوند با نام «ساقی» منتشر شد

موسیقی فولکلوریک «عاشیقی» استان مرکزی ثبت ملی شد

اجرای پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده آغاز شد

اجرای «ارکستر باس» در هجدهمین شب موسیقی ارسباران

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

تار و تاریخ با محرم اسرار در معبد آناهیتا

هنرمندان
آرشیو هنرمندان ...