اخبار هنرمندان موسیقی


آخرین آلبوم ها
photo11781116063

«امیدوار» در سعدآباد رونمایی می شود

آوای فردا: آلبوم «امیدوار» با موسیقی پدرام فریوسفی و اشعار و دکلمه فریده امیدوار از روز هجدهم خرداد ماه با برگزاری یک آیین رونمایی ویژه در مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد تهران پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.

به گزارش امور رسانه ای پروژه ، پدرام فریوسفی از نوازندگان شناخته شده موسیقی کشورمان روز هجدهم خرداد ماه از تازه ترین پروژه موسیقایی خود با عنوان «امیدوار» رونمایی خواهد کرد.

در این اثر موسیقایی ویژه که در قالبی متفاوت تقدیم مخاطبان می شود، فریده امیدوار به عنوان شاعر و راوی پروژه ،گروه اجرایی را همراهی خواهد کرد.

پدرام فریوسفی مدرس و نوازنده ویولن که طی سال های گذشته در پروژه ها و آثار موسیقایی متعددی حضور موثری داشته درباره جزییات آلبوم «امیدوار» گفت: سال 98 که هنوز موج طوفانی کرونا آغاز نشده بود، خانم فریده امیدوار (خاله پدرام فریوسفی) در یک دورهمی خانوادگی کنار ما بود . من پیشنهاد دادم تا اشعارش در قالب کتاب یا یک آلبوم موسیقی مورد استفاده قرار گیرد. همان جابود که از من پرسید این پروسه چه قدر زمان می برد ؟ من همان جا خیلی اتفاقی و پیش بینی نشده گفتم: این آلبوم سال 1403 منتشر می شود در حالی که اصلا هیچ کدام از ما نمی دانستیم که ماجرای کرونا و مشکلات دیگر باعث خواهد شد که این تاریخ دقیقا همان تاریخ انتشار آلبوم باشد.

وی افزود: پروژه «امیدوار» یادگار و به وجود آورنده‌ امید و عشق در ایام کرونا بود تا با واسطه‌ موسیقی بتوانیم امید را به دیگران هدیه دهیم.اصلا به همین جهت است که چنین نامی را برای این پروژه انتخاب کردیم. ما در آن روزهای دشوار تلاش می کردیم تا به واسطه موسیقی و ضبط این اثر امید را در خود و دیگران زنده نگه داریم. شرایطی که به دلیل توقف فعالیت بسیاری از استودیوهای ضبط موسیقی دربرگیرنده مصائب و مشکلاتی بود که اگر دوستان و همراهان هنرمندم در این پروژه کنارم نبودند، امروز نمی توانستیم شاهد انتشار آن باشیم.

این نوازنده و مدرس موسیقی درباره ویژگی های آلبوم هم بیان کرد: معتقدم کلام و نوع موسیقی به کار گرفته شده در این پروژه به شکلی طراحی و اجرا شده که بتواند با عموم مخاطبان ارتباط برقرار کند. مسیری که برای افراد سالمند می تواند دربرگیرنده یاد و خاطره برنامه «گلها» باشد. فرآیندی که در آن خبری از بزرگ نمایی و منیّت نیست بلکه تلاش می کند تا به واسطه موسیقی آرامش را به مردم تزریق کند.

فریده امیدوار شاعر و راوی آلبوم «امیدوار» هم درباره این پروژه موسیقایی گفت: من «شاعر» نیستم، آنچه نوشته ام حاصل اندیشه ها و تفکراتی است که از درونم جوشیده و روی کاغذ نوشته شده اند. دل نوشته هایی با «نظم» یا «نثر» یا با «قاعده» و گاه «بی قاعده»که از دورنم جوشیده و به رشته تحریر در آورده شده اند. البته که در مرحله اول این موسیقی گوش نوازی است که روی اشعار و دکلمه های من طراحی شده و زیبایی هایی دارد که تردید ندارم مخاطبان با آن ارتباط خوبی می گیرند.

وی درباره حضورش به عنوان راوی پروژه هم توضیح داد: روزی هنرمند بزرگ خطاطی که به ایشان شعری را برای خطاطی داده بودم پس از خواندن این شعر به من گفت:«چقدر خوب است این اشعار با صدای خودتان خوانده شود و پس از آن گفت که چقدر خوب تر می شود که موسیقی نیز روی آن اجرا شود» ؛ جالب اینجاست که وقتی متوجه شد هر دوی این موارد اجرا شده اند، بسیار خوشحال و خشنود شد.

آلبوم «امیدوار» با موسیقی پدرام فریوسفی، شعر و دکلمه فریده امیدوار با مجوز شماره 14023169 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ثبت 31878 کتابخانه ملی ایران از روز هجدهم خرداد ماه در قالب یک آلبوم مجاز توسط نشر و پخش «جوان» در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

پدرام فریوسفی نوازنده ویولن، ویولا، پیانو، سازهای الکترونیک، ناظر و ویرایش ضبط، بهنام ابوالقاسم نوازنده پیانو، سازهای الکترونیک، صدا بردار و ناظر و ویرایش ضبط، امیر احدی نوازنده تار، میثم مروستی نوازنده سه تار، سامان صمیمی نوازنده کمانچه، نیلوفر محبی آوا، سیاوش ولی پور نوازنده سنتور، بابک غسالی نوازنده عود، علی رحیمی نوازنده سازهای کوبه ای و هنگ درام گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می دهند.

در بخش ضبط و تولید نیز کاوه عابدین (استودیو صبا) به عنوان مدیر ضبط موسیقی و میکس و مسترینگ، مرجان معصومی و علی بیرنگ هنرمندان بخش ضبط موسیقی ، رضا فرهادی (استودیو کرگدن) ضبط دکلمه، شاهرخ فریوسفی گرافیست، محمد خیاطی عکاس، پوریا شیرانی تصحیح شعر، نیما جوان تولید و نشر ، مهسا تمدنی برنامه ریزی و امور مالی، فاطمه دهقانی امور بین الملل، علیرضا سعیدی امور رسانه ای دیگر اعضای گروه اجرایی آلبوم «امیدوار» را تشکیل می دهند.

تاریخ انتشار : 2 ژوئن 2024     /     چاپ این صفحه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط

آخرین اخبار موسیقی ایران

انتشار ۲ کتاب آموزشی جدید در حوزه موسیقی ایرانی

آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود

کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود

بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»

موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد

پرژام پارسی 《در گذر سکوت》 را منتشر کرد

در فقدان خاموشی یک صدای ناب از موسیقی شریف خراسان

عکس سعید عبداللهی برنده مسابقه «جوهر آب» امریکا شد

پرواز همای اُپرای «یهودا و شیدا» را روی صحنه می‌برد

برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود

دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود

اعلام جزییات برگزاری تازه‌ترین کنسرت ارکستر «میترا»

محمد مبارکی«خیلی ممنون» را منتشر کرد

برگزیدگان جشنواره ملی دانشجویی معرفی شدند

«امیدوار» در سعدآباد رونمایی می شود

سامان علیپور موسیقی منطقه زاگرس را به تالار وحدت می‌آورد

دومین جشنواره ملی سرود فجر بسیج برگزار می‌شود

کیوان ساکت در شهر رفسنجان کنسرت برگزار می‌کند

«بی منطق»محمد مبارکی منتشر شد

تماشاگر یک کنسرت ویژه در فرهنگسرای نیاوران باشید

تجربه تماشای «کنسرتینو» با علیرضا عصار در شبکه نمایش خانگی

«پرپرواز» در تالار وحدت به روی صحنه می رود

علیرضا قربانی در دُبی روی صحنه می‌رود

پیام تسلیت فرهنگستان هنر در پی شهادت رئیس جمهور مردمی

31 خرداد ارکستر نوای آفتاب به صحنه می‌رود

جزییات تازه ترین کنسرت ارکستر «آلنام» اعلام شد

محمد مبارکی با «حال بد» آمد 

پیشنهاد محمد معتمدی برای ذائقه سازی فرهنگی و هنری

بررسی ردیف مرحوم ابوالحسن صبا در فرهنگسرای ارسباران

گزارش تصویری کنسرت بهنام بانی در تهران

هنرمندان
آرشیو هنرمندان ...