اخبار هنرمندان موسیقی


آخرین آلبوم ها
8765432
تازه‌ترین صحبت‌های سامان احتشامی درباره اجرای متفاوتش

در کنسرت آنلاین انرژی خوب مخاطبان را احساس می کردم

آوای فردا: سامان احتشامی (نوازنده پیانو) اخیرا کنسرت آنلاین خود را در سالن خالی از جمعیت برگزار کرد. وی در خصوص این اجرای متفاوت گفت: احساسی که جمعیت در کنسرت ها به ما می دهد بسیار متفاوت با ساز زدن ما در خلوت است، اما در کنسرت آنلاین انرژی های خوب بینندگان و شنوندگان را احساس می کردم.

به گزارش خانه موسیقی، سامان احتشامی (نوازنده و مدرس پیانو) در خصوصی اجرای کنسرت آنلاین اش گفت: این اجرا به دعوت بنیاد رودکی در تالاروحدت و به همراهی دوست خوبم عمران فروزش نوازنده تنبک درتاریخ نوزدهم اردیبهشت ماه برگزارشد. توسط شبکه اینترنتی تیوا پوشش داده شد و همچنین این برنامه به صورت مستقیم از رادیو فرهنگ پخش شد، که برای بنده افتخار بزرگی بود. من وظیفه خودم می دانم که در اتفاقات مختلف در کنار مردم باشم و با اجرای برنامه بتوانم سهم کوچکی در شادی و شعف مردم داشته باشم.

احتشامی در خصوص تجربه اجرای کنسرت بدون حضور مردم نیز گفت: درکنسرت های ما بی شک حرم نفس های مردم تاثیرگذار است، ما به عشق دیدن مردم به روی صحنه می رویم. اما به عنوان یک هنرمند توانایی این را داریم که بدون جمعیت هم اجرا کنیم. احساسی که جمعیت به ما می دهد بسیار متفاوت با ساز زدن ما در خلوت خود است. اما اینجا انرژی های خوب بینندگان و شنوندگان را احساس می کردم. امیدوارم هر چه زود تر کرونا از بین برود و ما روبروی مردم کنسرت بدهیم.

احتشامی در پاسخ به این سوال که در صورت پیشنهاد آیا حاضر به اجرای دوباره کنسرت آنلاین هستید؟ گفت: بله با کمال میل باز هم حاضرم برای مردم بدون دریافت مبلغی کنسرت آنلاین برگزار کنم. هیچ منتی سر مردم ندارم و وظیفه خودم میدانم که با کمال افتخار روی صحنه روم. همین که تالار وحدت را در اختیار من گذاشتند  برای من افتخار بزرگی است.

احتشامی درخصوص ادامه دار بودن کنسرت آنلاین در شرایط بعد از کرونا و نقاط ضعف و قوت این نوع کنسرت ها گفت: برای بعضی از کنسرت ها  که هنرمند روی صحنه جابه‌جا نمی شود مثل کنسرت های تکنوازی یا سنتی و کلاسیک این امکان وجود دارد. اما درموسیقی پاپ خواننده باید اکتیو باشد و این شور وهیجان مستلزم حضور فیزیکی تماشاگر وجمعیت است و اجرای کنسرت پاپ بدون جمعیت خالی از لطف است چرا که در این نوع کنسرت ها گاهی خواننده میکروفن رو به سمت جمعیت گرفته و ادامه شعر را مردم جواب خواهند داد.

احتشامی درمورد تاثیر کرونا بر وضعیت کلاس های موسیقی و آموزشگاه ها گفت: من آموزشگاهم را برای حفظ سلامت هنرجویان و مدرسان یک هفته زودتر از آنچه دولت اعلام کرد تعطیل کردم. آموزشگاهم از ابتدای اسفند تا 23 فروردین که مجوز کلاس های تک نفره صادر شد، تعطیل بود. در حال حاضر با اینترنت و بصورت مجازی کلاس ها را برگزار می کنیم و امیدوارم برای اینترنت مشکلی پیش نیاید.

وی در خصوص نقش دولت را درحمایت ازهنرمندان گفت: به نظر من اولین کاری که دولت باید بکند این هست که در کار هنرمندان دخالت نکند. این بهترین کاری است که دولت می تواند برای هنرمندان انجام دهد. چرا که یک هنرمند کار ناشایستی انجام نمی دهد و اگر اینطور شد در بین مردم منفور می گردد و خود مردم او را کنار خواهند زد. مبارزه با هنرمند کار درستی نیست، هنرمند باید آزاد باشد و بهترین کاری که دولت می تواند بکند این است که هنرمندان را آزاد بگذارد. یک هنرمند نباید برای یک کنسرت و یا انتشار اثر درگیر بروکراسی اداری شود.

احتشامی در پایان سخنانش گفت: امیدوارم این بیماری در همه دنیا نابود شود و برای همه مردم ایران و جهان آرزوی سلامتی و همچنین بهبود وضعیت اقتصادی می کنم.

تاریخ انتشار : 14 می 2020     /     چاپ این صفحه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط

آخرین اخبار موسیقی ایران

علیرضا قربانی در شب اول اجرای تخت جمشید: موظف به حفظ میراث فرهنگی ایران هستیم

کتاب «آدم نما» به نگارش بهنام خدارحمی منتشر شد

«آسیوَن» تازه‌ترین اثر امیرحسین رئوفی منتشر شد

نماهنگ‌ «شهیدجمهور» منتشر شد

علیرضا قربانی:همه جوانب برای آسیب ندیدن تخت جمشید سنجیده شده است

اثر بی کلام «به آرامی بچرخ» منتشر شد

دیوان اشعار مرحوم عبدالوهاب شهیدی رونمایی می‌شود

گفت و گو با محمد مبارکی، خواننده پاپ: به کاری که می کنم ایمان دارم

سحر اژدم ثانی برنده سی و سومین دوره فستیوال بین المللی شعر مرکز تریوجیو ایتالیا

علیرضا قربانی در تخت جمشید برای مردم می‌خواند

برگزاری نمایشگاه گروهی عکس «ناسان» در گالری زرنا

«مجنون آن لیلی» از امروز روی صحنه پردیس تئاتر شهرزاد

«هفت دستگاه موسیقی ایرانی برای سنتور» کتاب شد

گزارش تصویری کنسرت روزبه بمانی در تهران

گزارش تصویری کنسرت علیرضا طلیسچی در تهران

انتشار ۲ کتاب آموزشی جدید در حوزه موسیقی ایرانی

آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود

کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود

بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»

موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد

پرژام پارسی 《در گذر سکوت》 را منتشر کرد

در فقدان خاموشی یک صدای ناب از موسیقی شریف خراسان

عکس سعید عبداللهی برنده مسابقه «جوهر آب» امریکا شد

پرواز همای اُپرای «یهودا و شیدا» را روی صحنه می‌برد

برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود

دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود

آلبوم جدید عمران درویش با نام «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌ شود

اعلام جزییات برگزاری تازه‌ترین کنسرت ارکستر «میترا»

محمد مبارکی«خیلی ممنون» را منتشر کرد

برگزیدگان جشنواره ملی دانشجویی معرفی شدند

هنرمندان
آرشیو هنرمندان ...