اخبار هنرمندان موسیقی


آخرین آلبوم ها
IMG 20180806 123907 566

تلنگر هنر به اقتصاد

بررسی واکنش برخی خواننده ها به شرایط اقتصادی کشور

آوای فردا: بی شک پنج سال پیش کمتر کسی شرایط اقتصادی کشور را تا این حد آشفته تصور می کرد که تمام بخش های کشور را درگیر و فلج سازد. اما امسال و با وجود اتفاقات اخیر تمامی مردم با مشکلات عدیده مواجه شده اند و این شرایط هنرمندان خوب کشورمان را به واکنش های گوناگون واداشته و هر کس به نوبه خود سعی بر التیام اوضاع و همدردی و همراهی دارد تا با حرکتی انسان دوستانه کمکی به وضعیت معشیت مردم نموده باشد. اما باید تمامی این ایده ها به شیوه ای به حقیقت بپیوندند که منتی بر سر مردم نباشد و برنده واقعی خود مردم باشند.
با مروری بر گذشته ایده برگزاری کنسرت های رایگان و حتی اجرا در پارک ها و فرهنگسراها و مکان های این چنینی فعالیتی جدید نیست و قبلا خواننده هایی همچون رضا یزدانی، محسن یگانه، رضا صادقی، بابک جهانبخش و …. دست به این حرکات انسان دوستانه زده اند.
اما امسال با توجه به شرایط کنونی خواننده های دیگری هم روی به این اینگونه اقدامات آورده اند؛ از جمله آنها سیروان خسروی بود که با لغو کنسرت خود و تحمل ضرر و زیان مالی ناشی از آن به حمایت از مردم برخواست و بعد از او هم تعداد دیگری از خواننده ها، آمادگی خود را برای اجرای خیابانی و رایگان اعلام داشتند.
اما برخی راه چاره را در لغو کنسرت ها ندیدند و خواستار ادامه و ساختن لحظات شاد برای مردم بودند که در این میان شهرام شکوهی در نشست خبری سی ام تیر ماه خود آمادگی برگزاری کنسرت های ارزان در سراسر ایران را اعلام نمود و خاطر نشان کرد که در صورت صدور مجوز و همکاری سازمان های مربوطه برگزاری کنسرت های رایگان نیز از برنامه‌های اوست. پس از وی و در روزهای اخیر شاهد واکنش دیگر خواننده ها هستیم. پرچمدار حرکات اخیر هم همایون شجریان بود که ایده برگزاری کنسرت خیابانی را اعلام کرد و پس از ایشان خواننده هایی همچون عماد طالب زاده، سیروان خسروی، حجت اشرف زاده، حمید هیراد، فرزاد فرزین، روزبه نعمت اللهی از این حرکات حمایت کردند.
امید نعمتی (خواننده موسیقی تلفیقی و از اعضای گروه پالت) نیز در همین مورد گفت: واقعیت این است که ما چند سال است که این طرف و آن طرف هم گفته‌ایم که دوست داریم یک کنسرت مجانی خیابانی بگذاریم، جایی در شهر، با آدم‌های مختلفی هم صحبت کردیم ولی نشد. امیدوارم همایون شجریان به واسطه این که زورش از ما بیشتر است بتواند این مراحل را پشت سر بگذارد و این اتفاق رخ دهد. به نظرم خیلی باحال است.
او ادامه داد: چه انتظاری داریم که در این وضعیت اقتصادی و این اوضاع و احوال مردم بیایند و بخواهند هزینه کنند و بلیت کنسرت ما را بخرند. این راهی است که از طریق آن، ما پیش آن‌ها می‌رویم، به جای آن که منتظر آمدن آن‌ها بمانیم.
نعمتی در مورد مسیری که برای گرفتن مجوز برگزاری کنسرت رایگان خیابانی طی کرده‌اند، گفت: ما از چند مسیر رفتیم. یکی از این مسیرها، مسیر خیریه بود که می‌خواستیم از طریق آن مجوز بگیریم ولی نشد چون می‌گفتند نمی‌توانند تامین امنیتش را تقبل کنند و ما هم دیدیدم به این راحتی نیست و در ذهنمان منتفی شد. فکر می‌کنم اماکن، نیروی انتظامی و چند نهاد باید با یکدیگر همکاری کنند تا این اتفاق رخ دهد. نمی‌دانم چنین خواستی تا چه حد در بین مسئولان وجود دارد ولی امیدوارم عملی شود تا کنسرت‌های مجانی خیابانی به وقوع بپیوندد.
او در پایان تصریح کرد: برگزاری این کنسرت‌ها به صورت رایگان نیز نیازمند حمایت اسپانسرها از هنرمندان است. چون به هر حال تجهیزات صدا و نور و صحنه طبیعتا هزینه‌بر است.
با توجه به این حرکت زیبای خواننده های خوب کشورمان، امید است شرایط اقتصادی به نفع ملی و مردم شریف ایران باز گردد و سپاس ویژه از تمامی هنرمندان دلسوز و مردمی که همواره و در تمام لحظات سخت حمایت و همراهی خود را اعلام کرده اند.

تاریخ انتشار : 6 آگوست 2018     /     چاپ این صفحه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط

آخرین اخبار موسیقی ایران

نخستین شب نغمه‌های اذان ایرانی برگزار شد

گزارش تصویری کنسرت فرزاد فرزین در تهران

” شب نغمه‌های اذان ایرانی ” روی صحنه می‌رود

گزارش تصویری کنسرت آرش و مسیح در تهران

پیمان ملکی خواننده تیتراژ پایانی ” به خانه برمی‌گردیم ” شد

گزارش تصویری کنسرت حامیم در تهران

روزبه بمانی در تهران به روی صحنه رفت

گزارش تصویری کنسرت مجید رضوی در تهران

آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال 1403

تور کنسرت‌های داود آزاد و دف نوازان حیران / از زنجان تا تالار وحدت

حمید البرز با «دیوونگی» به دنیای موسیقی می آید

تابلوموزیکال تار و تاریخ برای روز بزرگداشت سعدی

آثار جدید علی نبوتی به زودی منتشر می‌شود

گزارش تصویری کنسرت آرمین زارعی در تهران

تک آهنگ «بی بدن» با صدای چاوشی منتشر شد

«به نام ایران» در تالار وحدت اجرا شد

آغاز فعالیت حامد برادران با هنرمندان بین المللی

«تار و تاریخ » را در جنگل حرا تماشا کنید/ قصه یک گیاه اسطوره‌ای

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

اثر جدید فرشید کاکاوند با نام «ساقی» منتشر شد

موسیقی فولکلوریک «عاشیقی» استان مرکزی ثبت ملی شد

اجرای پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده آغاز شد

اجرای «ارکستر باس» در هجدهمین شب موسیقی ارسباران

آثار جدید سهیل ماسان در صف انتشار

تار و تاریخ با محرم اسرار در معبد آناهیتا

احتمال اجرای هنرمندان ترکیه ای و پاکستانی در تالار وحدت

تورکنسرت علیرضا قربانی در تهران به پایان رسید

معنی ضرب المثل جوینده یابنده است

برگزیدگان «موسیقی» جشن حافظ معرفی شدند

بازیگران پروژه «و تو هم برنگشتی» مهیار علیزاده معرفی شدند

هنرمندان
آرشیو هنرمندان ...